Uwarunkowania środowiskowe szkolnej edukacji artystycznej młodzieży w gimnazjum wiejskim”

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Edukacja artystyczna w szkole a młodzież

1.1 Cele i założenia współczesnej edukacji artystycznej
1.2 Cele i zadania edukacji artystycznej w gimnazjum
1.3 Charakterystyka rozwoju psychicznego młodzieży i ich zainteresowań

Rozdział II
Charakterystyka nauczyciela sztuki

2.1. Kim jest nauczyciel sztuki, jakie jest jego przygotowanie zawodowe?
2.2. Możliwości zawodowe nauczyciela sztuki
2.3. Oczekiwania młodzieży wobec nauczyciela sztuki

Rozdział III
Uwarunkowania środowiskowe szkolnej edukacji artystycznej

3.1. Problem środowiska wiejskiego – pojęcie środowiska
3.2. Szkoła jako miejsce rozwijania zainteresowań
3.3. Program edukacji artystycznej w szkole wiejskiej na podstawie Gimnazjum w XYZ
3.4. Rodzina a rozwój umiejętności twórczych

Rozdział IV
Metodologia badań własnych

4.1. cel i przedmiot badań
4.2. Problem badawczy, hipotezy
4.3. Metody i techniki badawcze
4.4. Charakterystyka badanej populacji
4.5. Opis i przebieg zdarzeń

Rozdział V
Uwarunkowania środowiskowe jako bariera w rozwijaniu twórczości – Analiza ankiet przeprowadzonych wśród uczniów

Zakończenie
Bibliografia
Aneksy

Opis zawartości pracy:

Tematem niniejszej pracy jest uwarunkowanie środowiskowe szkolnej edukacji artystycznej młodzieży w gimnazjum wiejskim.
Młodzież w wieku gimnazjalnym może podać i dostarczyć najwięcej informacji o tym, co można zmienić w edukacji artystycznej i
jak poprawić funkcjonowanie zajęć. Młodzież w tym wieku najczęściej już wie, co
chciałaby zmienić w szkole. Celem badań było poszerzenie wiedzy na temat uwarunkowań środowiskowych względem edukacji artystycznej.
Głównym problemem, który podjęto w pracy było znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak młodzież gimnazjalna w środowisku
wiejskim rozwija swoje zainteresowania twórcze oraz czy wpływ środowiska odgrywa w ich życiu twórczym dużą rolę?
W pracy założono, że środowisko ma Duzy wpływ na aktywność artystyczną, a szkoła ma pomagać w rozwijaniu twórczości.
Praca powstała na bazie analizy literatury przedmiotowej oraz wniosków z obserwacji i ankiety przeprowadzonej w
wybranej placówce szkolnej. Praca ma charakter empiryczno – teoretyczny i składa się z pięciu rozdziałów.

Rozdział pierwszy definiuje edukację artystyczną oraz charakteryzuje młodzież gimnazjalną.

Rozdział drugi dotyczy charakterystyki nauczyciela sztuki oraz oczekiwań młodzieży wobec nauczyciela.

Rozdział trzeci to charakterystyka środowiska wiejskiego, szkoły, programu edukacji w wybranej szkole oraz rodziny,
jako główny czynnik rozwoju umiejętności twórczych.

Rozdział czwarty to metodologia badań własnych, służących do weryfikacji hipotezy.

Rozdział piąty zawiera wnioski z badań i uogólnienia o charakterze praktycznym.