Wpływ rozwoju cywilizacyjnego na mowę dzieci w wieku od 6 do 9 roku życia

13 października 2020 0 Przez administrator

Wstęp ………..4

Rozdział I
Mowa dziecka w wieku 6-9 lat w ujęciu teoretycznym

Wprowadzenie……….. 6
1. Pojęcie mowy……….. 6
2. Etapy rozwoju mowy……….. 9
3. Zaburzenia mowy u dzieci w wieku 6-9 lat……….. 13
Podsumowanie ………..17


Rozdział II
Oddziaływanie rozwoju cywilizacyjnego na mowę dziecka

Wprowadzenie ………..18
1. Rozwój cywilizacyjny jako istotny czynnik zaburzeń mowy u dzieci w wieku 6-9 lat ………..18
2. Telewizja a negatywny rozwój mowy ………..20
3. Komputer a zaburzenia mowy ………..25
Podsumowanie……….. 26


Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań własnych

Wprowadzenie ………..27
1. Przedmiot i cel badań ………..27
2. Problemy badawcze i hipotezy ………..28
3. Zmienne i wskaźniki pomiaru ………..29
4. Metody oraz techniki i narzędzia badawcze ………..31
4.1. Metody badawcze ………..31
4.2. Techniki badawcze ………..32
4.3. Narzędzia badawcze ………..33
5. Organizacja i przebieg badań ………..33
6. Charakterystyka badanych osób……….. 34
Podsumowanie ………..37


Rozdział III
Analiza wyników badań własnych

Wprowadzenie ………..38
1. Wyniki badań i ich omówienie – jak telewizja oraz komputer i inne urządzenia cyfrowe oddziałują na mowę dzieci w wieku od 6 do 9 roku życia ………..38

2. Wyniki i ich omówienie – problemy szczegółowe ………..39
2.1. Wyniki i ich omówienie – ile czasu przd telewizorem, komputerem i innymi mediami spędzają dzieci w wieku 6-9 3………..9
2.2. Wyniki i ich omówienie – w jaki sposób dzieci w wieku 6-9 lat użytkują wytwory rozwoju cywilizacyjnego ………..46
2.3. Wyniki i ich omówienie – jakie problemy w rozwoju mowy występują u dzieci w wieku 6-9 lat pod wpływem technologii ………..48

Podsumowanie……….. 53


Podsumowanie i wnioski ………..54
Bibliografia ………..56
1. Publikacje zwarte ………..56
2. Publikacje periodyczne ………..57
3. Publikacje elektroniczne ………..57
Spis tabel……….. 58
Spis wykresów ………..59
Spis rysunków ………..60
Aneks ………..61
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety dla rodziców ………..61
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli ………..65
Załącznik 3 Scheduła obserwacyjna ………..68
Streszczenie i słowa kluczowe……….. 70