Kategoria: Informatyka Internet

Prace z dziedziny Informatyka Internet. Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Media elektroniczne i ich rola w życiu uczniów gimnazjalnych.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Definicja, rodzaje i cechy mediów 1.Charakterystyka wspólczesnych mediów elektronicznych 1.1 Radio 1.2 Telewizja 1.3 Internet 1.4 Telefon 2.Rola mediów elektronicznych w życiu adolescentów Rozdział II Cel, przedmiot i problematyka badan 1.Hipotezy badawcze 2.Zmienne i wskazniki 3.Metoda, technika i narzedzia badawcze 4.Ogólna charakterystyka grup badawczych Rozdział III Analiza zmiennych niezaleznych i zaleznych 1.1 Radio 1.2 Telewizja 1.3 Internet 1.4 Telefon komórkowy 2. Analiza zmiennych zaleznych 2.1 Preferencje w wyborze stacji radiowych 2.2 Preferencje w wyborze stacji i programów telewizyjnych 2.3 Preferencje w wyborze tematyki programów telewizyjnych 2.4 Sposoby wykorzystywania Internetu przez gimnazjalistów 2.5 Sposoby wykorzystywania telefonu komórkowego przez…

Wpływ rozwoju systemów informatycznych klasy ERP na funkcjonowanie rachunkowosci informatycznej w Polsce na przykładzie firmy XYZ;

Przez administrator

Wstęp……….5 Rozdział 1. Istota systemu informatycznego 1.1. System informacyjny………. 8 1.1.1 Funkcje systemu informacyjnego ……….9 1.1.2. Pozadane cechy systemu informacyjnego ……….10 1.2. Systemy informatyczne………. 11 1.2.1. Tworzenie systemów informatycznych………. 16 1.2.2. Rozwój systemów informatycznych ……….17 1.2.3. Przyklady nowych technologii w obszarze ERP ……….24 1.3. Typowe zagrozenia w procesię implementacji systemów informatycznych ……….26 1.4. Jezyk baz danych – SQL………. 29 Rozdział 2. Rachunkowość informatyczna na tle prawa 2.1. Rachunkowość jako system informacyjny ……….31 2.1.1. Skladniki operacji ksiegowych………. 34 2.1.2. Rejestrowa forma ksiegowosci………. 37 2.1.3. Plan kont………. 38 2.1.4. Otwarcie i zamkniecie ksiag rachunkowych ……….42 2.2. Komputeryzacja w ksiegowosci ……….44 2.2.1. Wiarygodnosc…

Technologie open source w projekcie portalu internetowego opartego o platforme lamp.

Przez administrator

wstep ………5 Rozdział I. Podstawowe aspekty technologii open source 1.1 Dwa obozy, czyli wolne i otwarte oprogramowanie ………8 1.1.1 Free software foundation ………11 1.1.2 Open source initiative……… 13 1.2 Najpopularniejsze rodzaje licencji open source……… 17 1.2.1 Gnu general public license……… 17 1.2.2 Gnu lesser general public license ………19 1.2.3 Bsd berkley software distribution license ………20 1.2.4 Eupl licencja publiczna unii europejskiej ………21 1.3 Shared source, czyli alternatywne podejscie microsoftu ………22 1.4 Przykladowe projekty bazujace na open source……… 23 1.4.1 Gnu\linux ………23 1.4.2 Openoffice……… 25 1.5 Praktyczne zastosowania open source ………26 1.6 Komercyjne zastosowania ………27 1.7 Otwartość kodu a jego bezpieczenstwo…

Autonomiczny serwer http ze sprzetowym stosem TCP-IP.

Przez administrator

1. Wstęp………….4 2. Wykaz uzywanych skrótów angielskich………….5 3. Budowa serwera 3.1 Kontroler………..10 3.2 Interfejs sieci Ethernet………….14 3.3 Pamiec do przechowywania stron internetowych………….18 3.4 Interfejs komputera PC………….20 3.5 Schemat autonomicznego serwera http………….21 4. Oprogramowanie serwera. 4.1 Protokoly sieciowe uzywane przez serwer………….23 4.2 Biblioteki sterujace podzespolami serwera………….27 4.3 Program realizujacy zasadnicza funkcjonalnosc serwera………….30 5. Procedura uruchomienia urzadzenia. 5.1 Uruchomienie kontrolera………….38 5.2 Uruchomienie interfejsu komputera PC………….38 5.3 Uruchomienie pamieci flash………….40 5.4 Uruchomienie interfejsu sieciowego………….41 6. Testowanie pracy serwera………….48 Podsumowanie………….50 Literatura………….51

Elektroniczne systemy zgloszen celnych

Przez administrator

Wstęp……… 3 Rozdział I Pojęcie i rodzaje zgloszenia celnego 1.1. Zgloszenie celne jako forma przedstawienia towaru ……… 5 1.2. Formy zgloszenia celnego ……… 10 1.3. Uproszczenia w zgloszeniu celnym ……… 16 Rozdział II Elektroniczne formy zgloszen celnych 2.1 System CELINA……… 23 2.2 System NCTS ……… 29 2.3 System Kontroli Eksportu ……… 33 Rozdział III Elektroniczne systemy obslugi zgloszen celnych 3.1 System SEED ……… 37 3.2 System ZEFIR ……… 41 3.3 System ISZTAR ……… 45 Zakończenie ……… 48 Bibliografia ……… 51 Wykaz skrótów ……… 55

Znaczenie Internetu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Przez administrator

Wstęp……… 4 Rozdział I. Marketing w internecie. 1.1. Czym jest marketing?……… 6 1.2. Internet jako nowe środowisko dla marketingu………9 1.2.1 Powstanie i rozwój Internetu ……… 13 1.2.2.Rozwój Internetu w Polsce ……… 15 1.3. Technologie internetowe wykorzystywane w marketingu……… 18 Rozdział II. Kierunki wykorzystania internetu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa. 2.1. Internet w ksztaltowaniu produktu i jego ceny 25 2.1.1. Strategia produktowa w e-marketingu……… 27 2.1.2. Strategia cenowa w e-marketingu……… 27 2.2. Internet w dystrybucji……… 32 2.3. Internet w promocji i kreacji wizerunku firmy 33 2.3.1. Kreowanie wizerunku firmy ( e-branding ) 37 2.3.2.Firmowa strona WWW……… 38 2.4. Internet w badaniach marketingowych…………

Zapory sieciowe Firewall.

Przez administrator

1. Informacje wstepne 1.1. Zapory internetowe (firewalle) 1.2. Definicja i funkcje firewalli 1.3. Zagrozenia sieciowe 1.4. Porty Typy firewalli 3. Poziomy funkcjonowania zapór ogniowych 4. Architektura scian ogniowych 5. Firewall sprzetowy i programowy 5.1. Firewall sprzetowy 5.2. Firewall programowy 6. Proces budowania sciany ogniowej 7. Filtrowanie ruchu pakietów w sieci 7.1. Metody filtrowania pakietów 7.2. Wady i zalety filtrowania 8. Wady i zalety firewalli 9. Instalacja i konfiguracja Sunbelt Kerio Personal Firewall 10. Podsumowanie 11. Literatura

Wykorzystanie Internetu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział I. Marketing w działalności gospodarczej 1 Pojęcie i istota marketingu………. 8 1.1 Definicje marketingu ………8 1.2 Istota marketingu……… 11 2 Funkcje marketingu ………16 3 Instrumenty marketingowe………. 21 3.1 Glówne instrumenty marketingu………. 23 Rozdział II. Marketing w Internecie. 1 Dynamika rozwoju Internetu na swiecie………. 40 1.1 Zarys historyczny Internetu na swiecie i w Polsce………. 40 2 Cechy Internetu jako medium komunikacji………. 45 2.1 Zalety i przewagi Internetu……… 51 2.2 Ograniczenia i slabosci Internetu ………53 3 Tworzenie koncepcji marketingu – mix……… 55 3.1 Opracowanie koncepcji marketingu-mix ………58 4 Strategia marketingowa……… 60 4.1 Od misji do celów strategicznych……… 62 4.2 Planowanie…

Wdrozenie systemu CRM w przedsiębiorstwie uslugowym XYZ.

Przez administrator

Wstęp……….2 Rozdział I Charakterystyka i terminologia marketingu relacji……….4 1.1. Tradycyjny a nowoczesny marketing 1.2. Geneza marketingu relacji 1.3. Definicja i modele marketingu relacji 1.4. Znaczenie relacji firmy z klientem Rozdział II Wykorzystanie narzedzi internetowych w marketingu……….20 2.1. Internet jako nosnik reklamy 2.2. Wykorzystanie INTERNETU w promocji sprzedazy 2.3. Zastosowanie INTERNETU w obsludze klienta Rozdział III Zarządzanie relacjami z klientem jako nowa koncepcja funkcjonowania firmy uslugowej……….35 3.1. Tworzenie strategicznych wiezi z klientami poprzez CRM 3.2. Kluczowe elementy efektywnego CRM 3.3. Czynniki wpływajace na poglebianie zarządzania relacjami z klientem w firmie uslugowej Rozdział IV Wdrozenie systemu CRM w przedsiębiorstwie uslugowym XYZ……….52 4.1.…

Uzaleznienie od Internetu

Przez administrator

Rozdział 1 Internet – specyfika zjawiska 1. Internet. Definicja. Cele. Obszar działania 2 2. Definicja………2 3. Cele………4 4. Obszar sieci………6 4.1. Poczta elektroniczna……… 6 4.2. Rozmowy w Sieci……… 6 4.3. Chat, czyli czat……… 7 4.4. Komunikatory – gadu-gadu……… 8 4.5. World Wide Web ………9 4.6. Blogi ………10 Rozdział 2 Zespól uzaleznienia od Internetu 1. Spór o nazewnictwo……… 12 2. Spór badaczy: czy uzaleznienie od Internetu mozna okreslac terminem uzaleznienie? ………13 3. Interholizm – specyfika zjawiska……… 13 5. Atrakcyjność Sieci, czyli dlaczego się uzalezniamy? ………14 6. Przyczyny uzaleznien cyberprzestrzennych ………16 7. Problem nadmiernego korzystania z Sieci – stanowisko badaczy……… 17 8.…

E – Biznes. Wybrane aspekty

Przez administrator

Wstęp ……… 4 Rozdział I Internet i E-biznes – podstawowe pojęcia 1.1. Internet jako podstawa E-biznesu ……… 7 1.2 Definicja E – biznesu ……… 10 1.3 Modele E – biznesu ……… 17 1.3.1 E – commerce ……… 17 1.3.2 CRM ……… 22 1.3.3 B2B ……… 24 1.3.4 B2C ……… 25 Rozdział II Charakterystyka wybranych systemów E-biznesu 2.1 Programy partnerskie ……… 27 2.1 Serwisy aukcyjne ……… 32 2.3 Sklepy internetowe ……… 36 Rozdział III Analiza mozliwych kierunków wykorzystania witryny www.programypartnerskie. biz w E-biznesie 3.1 Geneza i misja strony ……… 42 3.2 Budowa strony ……… 44 3.3 Korzysci plynace z u uzytkowania…

Rozwiazania architektury sieciowej dla transmisji danych w oparciu o urzadzenia Alcatel-Lucent (cala praca, pliki projektowe, dokumentacja urzadzen)

Przez administrator

Wstęp 5 Cel pracy………7 Zakres pracy……… 7 Wykaz skrótów i oznaczen……… 9 1. Charakterystyka sieci komputerowej opartej na protokole IPv4 1.1. Opis modelu referencyjnego ISO/OSI ………11 1.1.1. Opis warstw modelu ISO/OSI: ………12 1.2. Rodzaje protokolów w sieciach TCP/IP……… 13 1.3. Struktura danych w IPv4 ………16 1.4. Adresacja IPv4 ………18 1.4.1. Klasy adresów IP ………19 1.4.2. Podsiec i maska podsieci ………21 2. Wlasciwosci topologii sieci komputerowych 2.1. Topologia magistrali ………23 2.2. Topologia pierscienia……… 24 2.3. Topologia gwiazdy ………26 2.4. Topologia przelaczana ………27 2.5. Topologie zlozone……… 29 2.5.1. Lancuchy ………30 2.5.2. Hierarchie ………31 2.5.2.1. Hierarchiczne pierscienie ………32 2.5.2.2. Hierarchiczne gwiazdy……… 33 2.5.2.3.…

Optymalizacja funkcjonalnosci serwisów internetowych.

Przez administrator

Wstęp………. 3 Cel pracy ……….4 Rozdział 1. Funkcjonalnosc serwisów internetowych 1.1. Pojęcie funkcjonalnosci……….5 1.2. Psychologia wydajnosci………. 8 1.2.1. Human-Computer Interaction ……….8 1.2.2. Przeplyw w projektowaniu………. 11 1.2.3. Projektowanie zorientowane na uzytkownika ……….12 1.3. Podsumowanie………18 Rozdział 2. Optymalizacja serwisów internetowych – narzedzia 2.1. Wstęp 19 2.2. Charakterystyka wybranych narzedzi badania funkcjonalnosci 20 2.3. Porównanie narzedzi badania funkcjonalnosci 39 2.4. Podsumowanie………41 Rozdział 3. Kryteria optymalizacji serwisów internetowych 3.1. Podzial ze wzgledu na czas w jakim optymalizujemy serwis ……… 42 3.2. Podzial ze wzgledu na przedmiot optymalizacji ……… 44 3.3. Podsumowanie ……… 48 Rozdział 4. Badania funkcjonalnosci serwisów internetowych 4.1. Opis metody budowy…

Wpływ technologii informatycznych na funkcjonowanie sektora usług logistycznych.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Charakterystyka i podstawowe zalozenia technologii informatycznych w logistyce 1.1. Ewolucja rozwiazan informatycznych 1.2. Rynek usług logistycznych 1.3. Wdrazanie systemów informatycznych w logistyce Rozdział 2. Systemy informatyczne wspomagajace zarządzanie logistyka 2.1. Charakterystyka systemów klasy ERP 2.2. Rozwiazania informatyczne w zarządzaniu lancuchem dostaw – SCM 2.3. Specyfikacja magazynowych systemów informatycznych – WMS Rozdział 3. Wspomaganie lancucha logistycznego poprzez internet 3.1. E-biznes 3.1.1. B2B oraz B2C 3.2. Wykorzystanie Internetu w działalności firm logistycznych 3.3. E-rynki Zakończenie Spis rysunków Bibliografia

Komunikacja urzadzen na niewielka odleglosc na przykładzie technologii &211; Bluetooth i IrDA

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Sieci komputerowe jako istota technologii mobilnej i bezprzewodowej………..5 1.1. Pojęcie i charakterystyka sieci komputerowych 1.2. Rodzaje sieci: podzial na odmiany, topologie 1.3. Model OSI, jako podstawowy model sieci komputerowej Rozdział II IrDA – komunikacja za pomoca skupionej wiazki swiatla podczerwonego………..25 1.1. Charakterystyka technologii IrDA 1.2. Specyfikacja IrDA – jako stos protokolów Rozdział III Bluetooth – komunikacja za pomoca pasma zakresów komunikacji radiowej………..39 1.1. Charakterystyka i geneza technologii Bluetooth 1.2. Stos protokolów Bluetooth jako grupy protokolów transportowych, posredniczacych, aplikacji Rozdział IV Porównanie technologii Bluetooth i IrDA………..56 1.1. Charakterystyka technologii IrDA 1.2. Charakterystyka technologii Bluetooth 1.3. Teoretyczne porównanie technologii…

Transformacja technik szyfrowania danych w systemie informatycznym.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Wprowadzenie do kryptologii 2.1 Kryptologia………4 2.2 System kryptogra czny………4 2.3 Symetryczne i asymetryczne systemy kryptogra czne………4 2.4 Protokól kryptogra czny………5 2.5 Alfabet i slowa………5 2.6 Kryptoanaliza………6 2.6.1 Typy ataków………6 2.6.2 Metody ataków………6 2.7 Matematyczne podstawy kryptologii………6 2.7.1 Elementy teorii informacji i kodowania………6 2.7.2 Elementy teorii liczb………8 Rozdział 2 Podstawowe algorytmy szyfrowania 3.1 Szyfry podstawieniowe………10 3.2 Szyfr przestawieniowy………13 Rozdział 3 Szyfrowanie symetryczne 4.1 Szyfry strumieniowe………14 4.2 Szyfry blokowe………15 4.2.1 Tryby kodowania………15 4.2.2 DES – Data Encryption Standard………17 4.3 IDEA – International Data Encryption Algorithm………19 Rozdział 4 Algorytmy z kluczem publicznym 5.1 Algorytm Di ego – Hellmana………22 5.2 RSA………22…

Internet jako medium komunikacji społecznej.

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział 1 Cel badania. Pytania badawcze……….11 Hipotezy……….11 Zmienne……….12 Metody i techniki badan……….12 Narzedzie……….12 Technika……….12 Narzedzie……….12 Przedmiot badan……….12 Organizacja badan……….12 Rozdział 2 Wyniki ankiety Charakterystyka próby……….13 Analiza przeprowadzonych badan……….16 Wnioski koncowe……….25 Ankieta……….26 Bibliografia……….28

Wspomaganie decyzji klienta w systemach handlu elektronicznego.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział 1. Teoria zachowan konsumenta 1.1. Podstawowe pojęcia i definicje………6 1.2. Relacje producent – konsument………9 1.2.1. E-commers………9 1.2.2. Lojalnosc konsumenta………11 1.3. Decyzje konsumenta na rynku elektronicznym 12 Rozdział 2. Wybrane metody wspomagania decyzji wielokryterialnych 2.1. Metoda ahp ………16 2.2. Metoda electre……… 21 2.3. Metoda topsis……… 32 Rozdział 3. Model systemu wspomagania decyzji wyboru ofert w internetowym serwisię porównujacym ceny 3.1. Analiza internetowych systemów porównujacych ceny……… 35 3.2. Algorytm wyboru……… 37 3.3. Projekt rozbudowy systemów porównujacych……… 40 3.3.1. Wejscia systemu……… 40 3.3.2. Weryfikacja obliczeniowa w srodowisku meczowym……… 44 3.4. Opis działania podsystemu wspomagania decyzji……… 47 Zakończenie ………48 Spis rysunków ………49…

Procesory wielordzeniowe

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Architektura komputera 1.1. Podzespoly bazowe Rozdział II Pojęcie, charakterystyka i dzialanie procesora 2.1. Pojęcie procesora i jego charakterystyka 2.2. Dzialanie procesora Rozdział III Technologie wytwarzania procesorów 3.1. Wytwarzanie procesora 3.2. Etapy produkcji procesora Rozdział IV Historia procesorów Rozdział V Procesory wielordzeniowe 5.1. Charakterystyka i zasada działania procesorów wielordzeniowych 5.2. Turbo Boost, Turbo Core i Hyper-Threading 5.3. Procesory przyszlosci 5.4. Wybór odpowiedniego procesora Podsumowanie Bibliografia

Projekt i implementacja gry komputerowej z elementami logicznymi wykorzystujacej Unreal Development Kit.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Wprowadzenie do gier komputerowych 1.1 Historia gier komputerowych 1.2 Podzial gier komputerowych Rozdział 2 Biblioteki do tworzenia gier 2.1 CryEngine 3 SDK 2.2 Unity 4 Rozdział 3 Przedstawienie Unreal Development Kit 3.1 Czesci skladowe UDK 3.2 Interfejs programu Rozdział 4 Projekt gry komputerowej z elementami logicznymi 4.1 Glówne zalozenia 4.2 Funkcje glównych klas Rozdział 5 Implementacja gry z wykorzystaniem Unreal Development Kit 5.1 Struktura plików i ustawienia 5.2 Programowanie klas 5.3 Tworzenie menu i interfejsu 5.4 Tworzenie modeli 5.5 Tworzenie poziomów Podsumowanie Literatura Zalaczniki: -projekt/kody zródlowe -pliki instalacyjne

Wczoraj i dzis. Informatyka prawnicza- możliwości zastosowania cybernetyki, Jerzego Wróblewskiego a rozwiazania wspólczesne.

Przez administrator

Wstęp………..3 1. Krótka historia informatyki prawniczej. 1.1. Koniec lat 60. Xx wieku – trudne poczatki………..4 1.2 systemy informacji prawnej………..5 1.3. Objasnienia do artykulu j. Wróblewskiego………..7 2. Wczoraj i dzis. Analiza tez artykulu i porównanie z rozwiazaniami dotychczasowymi………..8 Zakończenie………..16 Bibliografia………..17

Studiowanie i testowanie mechanizmów ukrywania danych w plikach w domenie Fibonacciego – Haara

Przez administrator

1. Wstęp 2. Ukrywanie informacji cyfrowych w obrazach 2.1. Steganografia 2.1.1. Rys historyczny 2.1.2. Klasyfikacja metod steganografii 2.1.3. Steganografia, a kryptografia 2.2. Cyfrowy znak wodny 2.2.1. Ogólny system osadzania i wydobywania 2.2.2. Wymagania i zastosowania znaku wodnego 2.2.3. Podzial ataków 2.3. Metoda znakowania obrazów w domenie Fibonacciego-Haara 2.3.1. Baza transformacji 2.3.2. Rozklad macierzy wedlug wartosci szczególnych (osobliwych) 2.3.3 Proces osadzania i wydobycia znaku wodnego 3. Aplikacja Fibhaarwatermark 3.1. Specyfikacja wymagan 3.2. Jezyk i środowisko programistyczne 3.3. Implementacja oprogramowania 3.4. Metody uruchomieniowe 3.5. Próbki danych 3.6. Badania jakosci metody Zakończenie i wnioski Bibliografia Spis rysunków, tabel.

Modelowanie i rendering robota za pomoca programu 3DS Max

Przez administrator

Rozdział 1. Wstęp. 1.1. Cele pracy…………4 1.2. Definicja oraz techniki modelowania obiektów 3d …..4 1.2.1. Przyklady poprawnego modelingu……8 1.3. Zaprezentowanie wizji modelowanej postaci 3d….9 1.3.1. Ogólna koncepcja i zalozenia modelu ……..9 Rozdział 2. Modelowanie robota. 2.1. Krótkie przedstawienie interfejsu programu 3ds max.11 2.2. Proces tworzenia modelu robota…12 2.2.1. Tworzenie czesci glowy robota……13 2.2.2 Tworzenie czesci tulowia robota……..25 2.2.3. Tworzenie czesci nóg robota……….33 2.2.4. Tworzenie czesci rak robota…….39 Rozdział 3. Teksturowanie robota. 3.1. Teoria……..45 3.2 przygotowanie materialów i teksturowanie……46 Rozdział 4. Rendering. 4.1. Wstęp i przygotowanie do renderingu……….47 4.1.1. Ustawienia kompozycji i oswietlenia…….47 4.2. Rendernig i wizualizacja robota…….49 Rozdział 5. Podsumowanie.…

Model teoretyczny systemu uczacego się preferencji uzytkownika

Przez administrator

Wstęp………..5 Cel i zakres pracy………..6 Rozdział 1.Wprowadzenie do inteligentnych systemów. 2.1.Inteligencja zbiorcza w aplikacjach internetowych………..7 2.2.Personalizacji w Internecie……….. 8 2.2.1.Serwisy informacyjne i spolecznosciowe……….. 8 2.2.2.Marketing i reklama……….. 9 2.2.3.Handel elektroniczny……….. 10 2.2.4.Uslugi mobilne………..11 2.3.Korzysci wynikajace z wykorzystania personalizacji………..11 2.3.1. Korzysci dla odbiorców………..12 2.3.2. Korzysci dla wlascicieli serwisów……….. 12 2.4.Struktura inteligentnej aplikacji internetowej………..13 Rozdział 2. Profilowanie uzytkownika……….. 13 3.1.Metody gromadzenie danych o uzytkowniku……….. 14 3.2.Rodzaj informacji wykorzystanych przy tworzeniu profilu uzytkownika……….. 16 3.2.1.Atrybuty klas……….. 17 3.2.2.Tresci dokumentów 18……….. 3.2.3.Zachowania uzytkowników……….. 18 3.3.Reprezentacja profilu……….. 18 3.3.1.Reprezentacja oparta o heurystyke……….. 19 3.3.2.Reprezentacja oparta na modelu……….. 19 3.4.Inicjalizacja profilu……….. 20 3.4.1.Pusty profil……….. 21 3.4.2.Reczna…