Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Współpraca nauczyciela z rodzicami w zapobieganiu i przezwycieżaniu niepowodzeń szkolnych uczniów w młodszym wieku szkolnym.

Przez administrator

Wstęp………..1 Rozdział 1 Rodzina i szkoła jako podstawowe środowisko wychowawcze 1.1 Pojęcie i charakterystyka środowiska wychowawczego ………..4 1.2 Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze ………..7 1.3 Szkoła jako indywidualna forma wychowania………..10 1.4 Formy współpracy rodziny i szkoły ………..12 Rozdział 2 Problematyka niepowodzeń szkolnych w literaturze szkolnej. 2.1 Pojęcie i charakterystyka niepowodzeń szkolnych………..16 2.2 Rodzaje niepowodzeń szkolnych………..19 2.3 Przyczyny niepowodzeń szkolnych ………..21 2.4 Sposoby przezwyciężania i zapobieganie niepowodzeń szkolnych ………..24 Rozdział 3 Metodologiczne podstawy badań 3.1 Cel i przedmiot badań ………..28 3.2 Problemy badawcze i hipotezy robocze………..30 3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..33 3.4 Charakterystyka terenu, czas i przebieg badań ………..36…

Zakupoholizm jako współczesny problem społeczny. Analiza kontekstu rodzinnego.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Charakterystyka zakupoholizmu. 1.1. Definicja pojęcia ………..7 1.2. Cechy zjawiska………..10 1.3. Konsekwencje zakupoholizmu………..17 1.4. Diagnoza i terapia nałogu……….. 21 Rozdział II Rodzina jako środowisko wychowawcze. 2.1. Istota rodziny………..26 2.2. Funkcje i zadania rodziny……….. 30 2.3. Wychowawcze znaczenie rodziny………..35 2.4. Wsparcie rodziny w leczeniu uzależnień ………..48 Rozdział III Metodologia badań własnych. 3.1. Cel i przedmiot badań……….52 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………..54 3.3. Metody, techniki i narzędzia badań………..58 3.4. Organizacja i teren badań………..64 Rozdział IV Kontekst rodzinny zakupoholizmu w swietle wyników badań własnych. 4.1. Przyczyny zakupoholizmu i emocje towarzyszące niekontrolowanym zakupom………..66 4.2. Determinanty zewnętrzne dokonywania zakupów………..74 4.3. Sposób zagospodarowania czasu…

Relacje z rówieśnikami w grupie przedszkolnej jedynaków i dzieci posiadających rodzeństwo

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Teoretyczne podstawy badań nad funkcjonowaniem dzieci jedynych i dzieci posiadających rodzeństwo 1. Rodzina jako podstawowe środowisko rozwoju dziecka……….. 6 2. Rozważania o znaczeniu rodziny wielodzietnej i rodziny z dzieckiem jedynym……….. 15 3. Społeczne funkcjonowanie dzieci w grupie przedszkolnej ………..29 Rozdział II Metodologiczne podstawy własnej pracy badawczej 1. Cel i przedmiot badań……….. 35 2. Problematyka badań ………..37 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 40 4. Teren badań……….. 44 Rozdział III Relacje rówieśnicze badanych dzieci w grupie przedszkolnej 1. Sylwetki dzieci jedynaków……….. 47 2. Ogólna charakterystyka kontaktów jedynaków z rówieśnikami……….. 53 3. Charakterystyka dzieci posiadających rodzeństwo ………..54 4. Ogólna…

Rola dziadków w wychowaniu młodego człowieka w opinii członków PCPR XYZ

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Pojęcie rodziny 1.1 Funkcje rodziny 1.2 Typologie rodzin 1.3 Przemiany rodziny na przestrzeni wieków Rozdział 2 Rola babci i dziadka w rodzinie 2.1 Wartości wnoszone do rodziny przez dziadków 2.2 Więzi uczuciowe między dziadkami a wnukami 2.3 Rola dziadków w wychowaniu wnuków Rozdział 3 Przedmiot i cel badań 3.1 Problemy i założenia badawcze 3.2 Zmienne i wskaźniki ich pomiaru 3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.4 Organizacja i przebieg badań Rozdział 4 Wartości przekazywane wnukom przez dziadków 4.1 Ilość czasu poświęcanego wnukom przez dziadków 4.2 Formy spędzania czasu wolnego z wnukami preferowane przez dziadków 4.3 Kontakt z…

Opinie uczniów szkół zawodowych na temat agresji na przykładzie XYZ

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Agresja jako problem społeczny……….. 7 Rozdział II Charakterystyka badanej populacji……….. 19 Rozdział III Analiza wyników badań………..29 Zakończenie ………..47 Bibliografia……….. 48 Spis tabel ………..51 Spis ilustracji……….. 52 Aneks ………..53

Właściwości samooceny gimnazjalistów z doświadczeniem przemocy seksualnej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Teoretyczny kontekst problematyki badawczej 1. Przemoc i jej rodzaje 2. Charakterystyka przemocy seksualnej 3. Pojęcie – samooceny Rozdział II Metodologiczne podstawy badań 1. Cel badań i problemy badawcze 2. Metoda i techniki badawcze 3. Organizacja i przebieg badań 4. Charakterystyka badanych gimnazjalistów Rozdział III Prezentacja wyników badań 1. Poświadczenie przemocy seksualnej badanych gimnazjalistów 2. Poziom samooceny badanych gimnazjalistów z doświadczeniem przemocy seksualnej Zakończenie Spis tabel Literatura

Problemy rodzin zastępczych opiekujących się dziećmi z niepełnosprawnościami w wieku wczesnoszkolnym

Przez administrator

Wstep ………2 Rozdział I. Rodziny zastępcze 1.1. Rodzina zastępcza w systemie pomocy społecznej……… 4 1.2. Prawa dziecka w rodzinie zastępczej ………11 1.3. Edukacja rodziców zastępczych……… 15 1.4. Tryb umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej……… 20 Rozdział II. Porażenie mózgowe a niepełnosprawność 2.1. Niepełnosprawność – ustalenia terminologiczne……… 26 2.2. Klasyfikacje niepełnosprawności ………30 2.3. Rola rodziców dziecka z niepełnosprawnością………34 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce – terminologia, objawy, przyczyny, skutki, rodzaje ………36 2.5. Cele wychowania dzieci niepełnosprawnych ………44 Rozdział III. Podstawy metodologiczne badań własnych 3.1. Cel i przedmiot badań ………50 3.2. Problemy badawcze ………51 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………52 3.4. Charakteryzacja grupy badawczej,…

Resocjalizacja w walce z zagrożeniami internetowymi dzieci i młodzieży

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Resocjalizacja w Zarysie 1.1. Geneza Pedagogiki Resocjalizacyjnej……..6 1.2. Zjawisko wykolejenia społecznego i przestępczego……..8 1.3. Zadania Pedagogiki Resocjalizacyjnej……..10 Rozdział II Agresja werbalna w Internecie i jej wpływ na dzieci i młodzieży 2.1. Zagrożenie w Internecie, nowe kanały komunikacji……..15 2.2. Niebezpieczne kontakty, naruszenie prywatności, cyberprzemoc……..22 2.3. Działania edukacyjne i popularyzatorskie w walce z zagrożeniami wirtualnymi……..34 2.4. Uzależnienia związane z nadużywaniem Internetu przez dzieci i młodzież……..38 Rozdział III Pornografia i Pedofilia w odniesieniu do dzieci i młodzieży 3.1. Zarys i problematyka zjawiska, obowiązujące przepisy prawne……..43 3.2. Skala zjawiska w Polsce, statystyki……..51 3.3. Działalność organizacji krajowych i zagranicznych w walce o…

Przejawy przemocy na terenie szkoły na przykładzie gimnazjum.

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I Przemoc a agresja 1.Charakterystyka zjawiska przemocy. 2.Przegląd definicji agresji……..7 3.Źródła i uwarunkowania przemocy……..9 4.Formy i rodzaje przemocy……..25 5.Profilaktyka przemocy……..33 Rozdział II Metodologia badań własnych 1.Cele i problemy badawcze……..42 2.Hipotezy, zmienne i wskaźniki……..45 3.Metody, techniki i narzędzia badawcze……..47 4.Organizacja i teren badań……..49 Rozdział III Problem przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej w świetle badań własnych 1.Zagrożenia w najbliższym środowisku uczniów……..51 2.Najczęstsze przyczyny stosowania przemocy w szkole……..57 3.Formy przemocy……..61 4.Zagrożenia w najbliższym środowisku uczniów……..66 5.Stosunek uczniów do przemocy……..71 Podsumowanie……..75 Bibliografia……..77 Spis tabel……..79 Aneks (ankieta)……..80

Wartości w świecie współczesnej młodzieży

Przez administrator

Rozdział I Wartości w świetle literatury przedmiotu. 1.1 Wyjaśnienia terminologiczne………… 3 1.2 Rozumienie wartości w socjologii…………7 1.3 Zmienność systemów wartości w aspekcie historycznym………… 13 Rozdział II Świat wartości młodzieży jako przedmiot badań socjologicznych. 2.1 Młodość jako faza rozwojowa…………25 2.2 Młodzież jako kategoria socjologiczna……………32 2.3 Wartości młodzieży w świetle badań socjologicznych………… 36 Rozdział III Założenia metodologiczne i organizacyjne badań własnych. 3.1 Uzasadnienie wyboru tematu i cele badań…………47 3.2 Problemy i hipotezy badawcze…………47 3.3 Zmienne i ich wskaźniki………… 50 3.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze…………52 3.5 Teren i zakres badań…………54 Rozdział IV Analiza wyników badań własnych. 4.1 Charakterystyka badanej grupy…………56 4.4.0.Wartości młodzieży…

Rodzina w przestrzeni życiowej dzieci niepełnosprawnych

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I. Podstawowe zagadnienia związane z niepełnosprawnością Pojęcie osoby niepełnosprawnej……….. 6 1.2. Koncepcja choroby, zdrowia i niepełnosprawności ………..8 1.3. Modele niepełnosprawności ………..11 1.4. Klasyfikacja niepełnosprawności……….. 14 Rozdział II. Niepełnosprawność w rodzinie 2.1. Pojęcie rodziny……….. 18 2.2.Teoria funkcji rodziny i ich klasyfikacja……….. 21 2.3. Relacje: środowisko – rozwój dziecka……….. 23 2.4.Przestrzeń życiowa człowieka w kontekście jego niepełnosprawności……….. 26 2.5.Odpowiedzialność rodziny w wychowaniu dzieci niepełnosprawnych ………..29 2.6.Zasoby rehabilitacyjne rodziny ………..33 Rozdział III. Diagnoza systemu rodzinnego dzieci niepełnosprawnych 3.1.Status materialno – bytowa i materialno – społeczna rodzin dorastających dzieci niepełnosprawnych ………..37 3.2.Obraz osobowości rodziców……….. 39 3.3. Orientacje aksjologiczne w rodzinie……….. 42 3.4.Czynniki…

Zdobienie ciała i zachowania autodestruktywne młodzieży

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział I Zachowania autodestruktywne młodzieży 1. Autoagresja u młodzieży. Rodzaje, przejawy i przyczyny zachowań autodestruktywnych………5 2. Środowisko rodzinne, rówieśnicze oraz mass media jako geneza autodestrukcji………11 3. Moda wizerunkowa jako kod zachowań autodestrukcyjnych………18 4. Ważniejsze prace dotyczące autodestrukcji………25 Rozdział II Metodologia badań własnych 1. Uzasadnienie problemu badawczego………29 2. Metody i techniki badań………31 3. Opis grupy badawczej i terenu badań………33 4. Sposoby opracowania wyników………34 Rozdział III Wyniki badań 1. Rodzaje zachowań autodestruktywnych………36 a) Narkotyki………36 b) Alkohol………40 c) I inne………43 2. Zdobienie ciała i tatuaż………46 3. Wzorce do naśladowania………54 4. Reakcja otoczenia na zmianę wizerunkową………58 5. Jakość i styl życia młodzieży………59 6.…

Przemiany męskości we współczesnym świecie

Przez administrator

Wstęp……….1 Streszczenie……… 3 Abstract……… 3 Rozdział I. Aspekty męskości 1. Męskość a biologia……… 5 2. Aspekt społeczno-kulturowy……… 7 3. Mężczyzna w wielkich religiach ………9 4. Męskość a kobiecość – podział ról na przestrzeni wieków……… 11 Rozdział II Zjawisko kryzysu męskości 1. Kreacja idealnych wizerunków męskości……… 14 2. Postrzeganie własnego ciała ………16 3. Kosmetyka dla mężczyzn ………19 4. Operacje plastyczne ………20 5. Kultura fizyczna ………21 6. Konsumpcyjne podejście do życia……… 23 7. Hedonizm seksualny ………24 Rozdział III. Męskość w dyskursie medialnym 1. Typy męskości ………27 2. Moda narzucona przez społeczeństwo ………30 3. Reklamy skierowane do mężczyzn……… 32 4. Męskie kino i…

Współczesne potrzeby młodzieży gimnazjalnej dominujące w życiu codziennym

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1. Współczesne potrzeby młodzieży gimnazjalnej w literaturze przedmiotu 1.1 Strategie życiowe a styl życia ……….8 1.2 Wartości i potrzeby młodzieży gimnazjalnej……….12 1.3 Nowe media i życie w sieci……….16 1.4 Czas wolny – znaczenie i formy aktywności ……….19 Rozdział 2. Metodologia badań 2.1 Cel i przedmiot badań……….24 2.2 Problemy i hipotezy badawcze……….25 2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze……….27 2.4 Organizacja procesu badawczego……….30 Rozdział 3. Analiza i wnioski z badań własnych 3.1 Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej……….32 3.2 Analiza materiału badawczego dotyczącego potrzeb związanych z nowymi mediami……….37 3.3 Analiza materiału badawczego dotyczącego potrzeb materialnych……….44. 3.4 Analiza materiału badawczego dotyczącego…

Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną na podstawie badań przeprowadzonych

Przez administrator

Rozdział I. Rozwój społeczny dziecka w literaturze przedmiotu 1. Mechanizmy warunkujące rozwój społeczny dziecka w rodzinie 2. Aspekty dojrzałości szkolnej dziecka rozpoczynającego …………..10. 2.1. Rozwój fizyczny i motoryczny …………..11. 2.2. Rozwój procesów poznawczych…………..14. 2.3. Rozwój emocjonalny…………..22. 2.4. Rozwój społeczno-moralny ……………27. 3. Zaburzenia w rozwoju społecznym dziecka …………..32. 4. Metody badania rozwoju społecznego dziecka ……………45. Rozdział II. Metodologia badań własnych 1. Przedmiot i cel badań ……………51. 2. Problemy i hipotezy badawcze………….. .52. 3. Zmienne i ich wskaźniki ……………54. 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ……………56. 5. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań ……………59. 6. Analiza statystyczna materiału empirycznego ……………62. Rozdział III.…

Przestępczość nieletnich na przykładzie Sądu Rejonowego, Wydziału Rodzinnego i Nieletnich.

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Przestępczość nieletnich jako zjawisko społeczne 1. Etiologia zjawiska………… 6. 2. Przyczyny przestępczości nieletnich………… 9. 3. Rodzaje przestępstw najczęściej popełnianych przez nieletnich i ich rozmiary………… 17. 4. Wpływ subkultur na zachowanie przestępcze nieletnich …………27. 5. Kwalifikacja prawna popełnianych czynów …………32. Rozdział II Przestępczość nieletnich a odpowiedzialność karna 1. Historia kodyfikacji karnej w Polsce………… 36. 2. Odpowiedzialność karna z zakresu kodeksu karnego z 1932 roku………… 40. 3. Odpowiedzialność karna z zakresu kodeksu karnego z 1969 roku………… 42. 4. Rodzaj stosowanych środków………… 44. Rozdział III Niedostosowanie społeczne jako czynnik powodujący przestępczość nieletnich 1. Geneza i pojęcie niedostosowania społecznego………… 57. 2.…

Pomoc społeczna dla osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Głownie

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Pomoc społeczna dla osób niepełnosprawnych 1.Definicja pomocy społecznej 2.Historyczne ujęcie pomocy społecznej 3.Ewolucja poglądów na temat osoby niepełnosprawnej 4.Instytucje pomocy społecznej 5.Prawno- instytucjonalne formy pomocy osobom niepełnosprawnym w Polsce Rozdział II.Metodologia badań własnych 1.Przedmiot i cel badań 2.Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.Charakterystyka środowiska badawczego Rozdział III. Środowiskowy Dom Samopomocy w Głownie 1.Podstawy prawne funkcjonowania ŚDS w Głownie 2.Struktura organizacyjna Domu 3.Baza techniczno- materialna 4.Podopieczni ŚDS w Głownie 5.Zadania Środowiskowego Domu Samopomocy w Głownie 6.Aktywizacja podopiecznych Domu Zakończenie Bibliografia Pozycje książkowe Artykuły z czasopism Artykuły prawne i dokumenty Inne źródła Spis tabel Spis fotografii

Pomoc i wsparcie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w szkołach i środowisku lokalnym

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Geneza rodziny 1.1 Rodzina jako podstawowa komórka społeczna………. 5 1.2 Funkcje i rola rodziny………. 8 1.3 Typy współczesnych rodzin ……….11 Rozdział II Rodzina dysfunkcyjna 2.1 Pojęcie rodziny dysfunkcyjnej ……….14 2.2 Źródła dysfunkcjonalności rodziny ……….16 2.3 Typy rodzin dysfunkcyjnych………. 17 2.4 Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej………. 21 2.5 Pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych ……….24 Rozdział III Metodologia badań własnych 3.1 Przedmiot i cel badań własnych. 3.2 Problemy badawcze ……….30 3.3 Hipotezy robocze ……….31 3.4 Metody techniki i narzędzia badawcze ……….32 3.5 Charakterystyka terenu i badanej jednostki ……….35 3.6 Organizacja i przebieg badań ……….36 Rozdział IV Analiza wyników badań własnych…

Doświadczenia przestępczości wychowanków Zakładu Poprawczego w Tarnowie

Przez administrator

Wstęp……….. 3 Rozdział I Przestępczość wśród nieletnich 1.1 Pojęcie agresji, przemocy i przestępczości………..5 1.2 Przyczyny przestępczości wśród nieletnich……….. 9 1.3 Rodzaje zachowań sprzyjających przestępczości……….. 13 1.4 Zapobieganie przestępczości wśród nieletnich ………..16 1.5 Przestępczość nieletnich w świetle badań naukowych……….. 17 Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1 Cel i przedmiot badań ………..20 2.2 Problemy badawcze ………..22 2.3 Hipotezy badawcze ………..24 2.4 Zmienne i wskaźniki ………..25 2.5 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..27 2.6 Miejsce i termin badań ………..30 2.7 Opis grupy osób badanych ………..31 Rozdział III Analiza wyników badań własnych 3.1 Rodzaje przestępstw………..33 4.2 Czas pobytu w Zakładzie Poprawczym ………..35 4.3 Przekroczenie…

Ideały edukacyjne uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział I Problem ideałów edukacyjnych w świetle literatury pedagogicznej 1.1 Pojęcie ideału i jego rodzaje……… 5 1.2 Ideał wychowania a ideał edukacyjny……… 8 1.3 Motywacyjne uwarunkowania ideałów edukacyjnych……… 9 1.4 Wpływ różnych czynników na kształtowanie się ideałów edukacyjnych u młodzieży……… 12 1.5 Aspiracje edukacyjne uczniów ………15 1.6 Wartości określające kształtowanie się ideałów edukacyjnych ………18 1.7 Reforma systemu edukacji i jej znaczenie dla współczesnej edukacji……… 19 Rozdział IIMetodologia badań własnych 2.1 Przedmiot i cel badań ………22 2.2 Problemy badawcze ………23 2.3 Hipotezy badawcze ………26 2.4 Metody techniki i narzędzia badawcze ………29 2.5 Charakterystyka terenu badań i próby badawczej ………34 2.6…

Zadania gminy z zakresu pomocy społecznej – zasiłki okresowe na przykładzie gminy X

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I. Zasiłek okresowy – założenia teoretyczne 1.1 Geneza zasiłku okresowego………..5 1.2 Uregulowania prawne………..6 1.3 Podstawowe definicje ………..7 1.3.1 Pojęcie świadczenia z pomocy socjalnej i jego klasyfikacje………..8 1.3.2 Pojęcie zasiłku okresowego, jego adresaci i cele ………..11 1.3.3 Zakres podmiotowy pomocy społecznej………..12 1.4 Kryteria przyznawania………..13 1.5 Przesłanki przyznawania świadczeń………..14 Rozdział II. Miejsce zadań z zakresu pomocy społecznej w systemie zadań gminy 2.1 Ustawowe zadania gmin w zakresie pomocy społecznej – podstawy prawne………..16 2.2.Gmina i jej zadania z zakresu pomocy społecznej………..17 2.2.1 Zadania własne………..18 2.2.2 Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej………..21 2.3 Zasiłek okresowy w danych statystycznych i orzecznictwie sądowym………..22 Rozdział…

Wybrany problem pedagogiczny

Przez administrator

Wybrany problem pedagogiczny – Gotowe wzory i przykładowe prace: magisterskie, licencjackie, inżynierskie, dyplomowe. – PraceDyplomowe.edu.pl™

Aktywność kulturalna uczniów liceum ogólnokształcącego.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I. Aktywność kulturalna a kultura 1. Aktywność człowieka i kultura………. 5 2. Aktywność kulturalna a uczestnictwo w kulturze………. 6 3. Modele aktywności kulturalnej………. 8 4. Formy aktywności i uczestnictwa w kulturze………. 9 Rozdział II. Panorama kultury współczesnej młodzieży 1. Uwarunkowania partycypacji młodzieży w kulturze ……….13 2. Amatorska twórczość artystyczna uczniów………. 16 3. Aktywność kulturalna młodzieży w dotychczasowych badaniach empirycznych i teoretycznych………. 18 4. Funkcje i znaczenie aktywności kulturalnej oraz uczestnictwa w kulturze dla młodzieży………. 19 Rozdział III. Podstawy metodologiczne badań własnych 1. Cel i problematyka badań ……….21 2. Metody i techniki badawcze………. 22 3. Dobór próby badawczej ……….25…