Problemy edukacyjne dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie wybranej placówki

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp…………..5

Rozdział 1
Problem niepełnosprawności w świetle literatury przedmiotu.

1.1. Pojęcie i rodzaje niepełnosprawności…………..7
1.2. Kryteria niepełnosprawności i orzeczenia o niepełnosprawności…………..10
1.3. Potrzeby edukacyjne dzieci niepełnosprawnych…………..17
1.4. Kształcenie dzieci niepełnosprawnych…………..21


Rozdział 2
Niepełnosprawność intelektualna i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w szkole.

2.1. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie…………..27
2.2. Funkcjonowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie w szkole…………..34
2.3. Założenia pracy edukacyjnej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie…………..38


Rozdział 3
Metodologiczne podstawy badań.

3.1. Przedmiot i cele badań…………..43
3.2. Problemy badawcze i ich hipotezy…………..45
3.3. Zmienne i wskaźniki…………..47
3.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze…………..50
3.5. Charakterystyka terenu badań…………..56
3.6. Organizacja i przebieg badań…………..60


Rozdział 4
Analiza wyników badań.

4.1. Charakterystyka badanej populacji…………..61
4.2. Stopień niepełnosprawności intelektualnej dzieci…………..62
4.3. Metody i formy pracy stosowane w edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz ich skuteczność …………..64
4.4. Zajęcia, w których dzieci niepełnosprawne intelektualnie biorą udział…………..66
4.5. Obraz życia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie…………..67
4.6.Czynniki wpływające na problemy edukacyjne dzieci niepełnosprawnych intelektualnie…………..69
4.7. Rodzaje problemów edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie…………..70
4.8. Weryfikacja hipotez badawczych…………..71


Wnioski z badań…………..74
Wykaz tabel i wykresów…………..76
Wykaz źródeł i literatury…………..77
Aneks…………..81
Kwestionariusz wywiadu…………..81