Teologiczno-historyczna krytyka antychrześcijańskich tez w „Kodzie Leonarda da Vinci” Dana Browna.
6 marca 2019
Wstęp
Rozdział I
Kontekst religijno-historyczny
1.1. Kontekst dalszy – czynniki wpływające na światopogląd autora
1.2. Kontekst bliższy – bezpośrednie okoliczności napisania książki
1.3. Recepcja książki Dana Browna
Rozdział II
Prezentacja antychrześcijańskich tez.
2.1. Refleksja nad bóstwem Jezusa.
2.1.1. Postawa pierwszych chrześcijan.
2.1.2. Rola cesarza Konstantyna na Soborze Nicejskim.
2.2. Małżeństwo Jezusa i Marii Magdaleny.
2.2.1. Maria Magdalena życiową partnerką Jezusa.
2.2.2. Święty Graal.
2.2.3. Korzenie francuskiej dynastii Merowingów.
2.2.4. Opus Dei strażnikiem wiedzy o potomstwie Jezusa.
2.3. Jezus i Maria Magdalena reprezentantami idei męsko-żeńskiej.
2.3.1. Podobieństwo do bóstw: Izydy i Ozyrysa, Marsa i Ateny.
2.3.2. Sekretna funkcja Zakonu Syjonu i Templariuszy.
2.4. Antyfeminizm kościelny.
2.4.1. Prześladowania niewinnych czcicieli boskiej kobiecości.
2.4.2. Palenie czarownic
2.5. Negatywna selekcja ksiąg świętych.
Rozdział III
Krytyka antychrześcijańskich tez.
3.1. Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem.
3.1.1. Męczeństwo christianoi.
3.1.2. Widzenie cesarza Konstantyna.
3.2. Bezżeństwo Jezusa i restytucja dobrego imienia Marii Magdalenie.
3.2.1. Osoba Jezusa.
3.2.2. Prawda o Marii Magdalenie.
3.3. Mężczyzna i niewiasta równie święci w Jezusie Chrystusie.
3.3.1. Człowiek – mężczyzna i niewiasta.
3.3.2. Odpowiedź na stanowisko feministyczne.
3.4. Wiarygodność misji Kościoła.
3.4.1. Autentyczność natchnienia czterech ewangelii.
3.4.2. Prawda i fikcja o Opus Dei.
Zakończenie.
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|