Neorealizm włoski w kinie i jego społeczna rola

16 listopada 2021 0 Przez administrator


Wstęp………….4

Rozdział I
Barwy włoskiej kinematografii

1.1 Charakterystyka włoskiego neorealizmu ………….8
1.2. Krajobraz filmowy przed godziną „zero” ………….9
1.3. Polityczne, ekonomiczne i artystyczne konteksty neorealizmu ………….21
1.3.1. Cenzura…………. 22
1.3.2. Kryzys kina włoskiego…………. 25
1.4. Oblicze neorealizmu w społeczeństwie ………….29
1.5. Trudne lata kina włoskiego, w poszukiwaniu kompromisu ………….32


Rozdział II
Twórcy włoskiego neorealizmu

2.1. Luchino Visconti ………….40
2.2. Federico Fellini ………….46
2.3. Vittorio De Sica ………….52


Rozdział III
Najważniejsze filmy jako wyznaczniki społeczeństwa włoskiego

3.1. „Opętanie” Luchino Visconti ………….55
3.2 „ Dzieci ulicy” Vittorio De Sica…………. 58
3.3. „ La strada” Federico Fellini ………….59
3.4. „Rzym miasto otwarte” Roberto Rossellini ………….62
3.5. „Paisa” Roberto Rossellini ………….65
3.6. „Vivere In pace” Luigie Zampa ………….68
3.7. „Złodzieje rowerów” Vittorio De Sica…………. 69
3.8. „ Pod niebem Sycylii” Pietro Germi ………….72
3.9. „ Droga nadziei” Pietro Germi…………. 73
3.10. „ Rzym, godzina 11” Giuseppe De Santis…………. 75


Wpływ kina neorealistycznego na społeczeństwo ………….78
Bibliografia…………. 82