Rola nowych mediów w procesię komunikacji interpersonalnej.
22 października 2015
1. Społeczeństwo w dobie Internetu.
1.1. Próba scharakteryzowania i nazwania dzisiejszych czasów………..4
1.2. Społeczne znaczenie Internetu ………..4
1.3. Rzeczywistość społeczna – według Manuela Castellsa ………..5
2. Społeczeństwo sieciowe………..6
3. Pojęcie społeczeństwa medialnego i mediatyzacja życia codziennego………..6
4. Podział cyfrowy, a rozłam międzypokoleniowy………..7
5. Zachowania i tendencje człowieka wywoływane wpływem Internetu
5.1. Zachowanie młodzieży oraz rodziców w sieci i poza nią ………..9
5.2. Przedkładanie kontaktów wirtualnych na realne i na odwrót………..10
6. Komunikowanie się za pośrednictwem nowych mediów
6.1. Pojęcie i cechy nowych mediów………..11
6.2. Medialna komunikacja, czyli sposoby wykorzystania poczty elektronicznej i czatu………..15
6.3. Komunikatory internetowe – jako przyszłość komunikacji internetowej………..17
6.4. Fora, grupy i listy dyskusyjne ………..17
7. Komunikowanie się twarzą w twarz a medialne sposoby komunikacji za pomocą nowych mediów i ich konsekwencje.
7.1. Zjawisko komunikowania się w Internecie………..19
7.2. Wykorzystanie komunikowania się przez Internet jako nowego sposobu porozumiewania………..20
8. Internetowe tworzenie własnego „ja” i relacji interpersonalnych.
8.1. Tożsamość sieciowa ………..22
8.2. Zarys teoretyczny tożsamości sieciowej ………..23
8.3. Związki uczuciowe w świecie wirtualnym – charakterystyka zjawiska ………..24
9. Relacje online kontra relacje w świecie rzeczywistym, czyli społeczne i psychiczne konsekwencje komunikowania się z wykorzystaniem nowych mediów ………..26
10. Moc wytwórcza i niebezpieczeństwa nowych mediów.
11. Założenia metodologiczne dotyczące własnych badań………..31
11.1. Założenia i problematyka badań………..31
11.2. Procedura badawcza………..33
11.3. Badania ankietowe – opis kwestionariusza……….. 33
11.4. Ogólna charakterystyka próby………..34
11.5. Sytuacja materialna badanej młodzieży oraz ich status materialno- ekonomiczny ………..36
11.6. Dostęp młodzieży do Internetu i innych mediów……….. 38
12. Komunikowanie się za pomocą nowych mediów, a emocje młodzieży.
12.1. Emocjonalne podejście młodzieży do komputera i Internetu………..41
12.2. Emocjonalne podejście młodzieży do komunikacyjnych i niekomunikacyjnych zastosowań Internetu……….. 45
12.3. Nowe media a emocje………..47
12.4. Emocje a komunikowanie się………..53
12.5. Komunikowanie się za pośrednictwem Internetu……….. 56
Podsumowanie………..61
Spis wykresów………..63
Bibliografia………..64
Strony internetowe………..66
Źródła elektroniczne………..66
Załącznik nr 1 – kwestionariusz ankiety………..68
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|