Kategoria: Organizacja i Zarządzanie

Prace z dziedziny Organizacja i Zarządzanie . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Style kierowania

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1. Proces kierowania organizacja 1.1. Kierowanie a przywództwo……… 4 1.2. Cechy procesu kierowania……… 5 1.3. Funkcje kierowania………6 Rozdział 2. Charakterystyka stylów kierowania 2.1. Istota stylów kierowania……… 8 2.2. Typologie stylów kierowania……… 9 2.3. Wady i zalety poszczególnych stylów kierowania ………12 Rozdział 3. Czynniki determinujace wybór stylu kierowania. 3.1. Rola kierownika……… 14 3.2. Rola kultury organizacji ………15 3.3. Inne czynniki……… 17 Zakończenie ………19 Bibliografia……… 20

Motywacja do kształtowania (rozwijania) kompetencji kierowniczych

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1. Pojęcie kompetencji we wspólczesnym zarzadzaniu 1.1. Definicje kompetencji 1.2. Typy ( rodzaje) kompetencji 1.3. Sposoby badania kompetencji 1.4. Uwarunkowania rozwoju kompetencji 1.5. Wykorzystanie kompetencji we wspólczesnym zarzadzaniu 1.6. Specyfikacja rozwoju kompetencji kierowniczych Rozdział 2. Motywacja do rozwoju w kontekscie pracy 2.1. Znaczenie pojęcia motywacji 2.2. Teorie motywacji z perspektywy pracy (Teorie motywacji, Frederik Taylor, Elton Mayo Duglas McGregor, Wspólczesne spojrzenie na motywacje, Teoria potrzeb, Teoria sprawiedliwosci, Teoria oczekiwan, Teoria wzmocnienia, Teoria wyznaczania celów) 2.3. Narzedzia motywacji 2.4. Motywacja wewnetrzna autonomiczna 2.5. Motywacja do rozwoju kariery zawodowej 2.6. Deficyty motywacyjne (koncepcja wyuczonej bezradnosci i optymizmu) Rozdział 3. Badania…

Analiza systemu motywacyjnego na przykładzie firmy XYZ.

Przez administrator

Wstęp…………6 Rozdział 1. Teoretyczne zagadnienia motywacji do pracy. 1.1 Definicja motywacji …………8 1.2 Elementy procesu motywacji …………9 1.3 Klasyczne modele motywowania pracowników …………11 1.3.1 Model tradycyjny …………13 1.3.2 Model stosunków wspóldziałania ………… 14 1.3.3 Model zasobów ludzkich …………14 1.4 Glówne teorie motywacji …………16 1.4.1 Teorie tresci …………16 1.4.1.1 Hierarchia potrzeb wedlug Maslowa………… 18 1.4.1.2 Dwuczynnikowa teoria Herzberga………… 21 1.4.1.3 Teoria osiagniec …………22 1.4.2 Teorie procesu………… 23 1.4.2.1 Teoria oczekiwan …………23 1.4.2.2 Teoria sprawiedliwosci………… 26 1.4.3 Teorie wzmocnienia …………26 1.5 Wspólczesne podejscie do motywowania………… 30 1.5.1 Systemowy poglad na motywacje………… 30 1.5.2 Zarządzanie przez cele …………32 1.5.3 Podejscie japonskie – system…

Innowacyjnosc produktowa w procesię zarządzanie przedsiębiorstwem.

Przez administrator

Wstęp………. 3 Rozdział 1. Zarządzanie projektem innowacyjnym. 1.1. Innowacyjnosc produktowa i sily napedowe innowacyjnosci……….. 6 1.2. Ryzyko zwiazane z rozwojem innowacyjnego produktu. 13 1.3. Fazy projektu innowacyjnego……….. 18 1.4. Cykl zycia projektu innowacyjnego……….. 25 1.5. Wpływ struktur organizacyjnych na projekt innowacyjny ………..28 1.6. Zakres zarządzania projektem innowacyjnym……….. 37 Rozdział 2. Istota innowacji. 2.1. Źródła innowacji……….. 51 2.2. Bariery innowacyjnosci……….. 63 Rozdział 3 Działalność innowacyjna wybranego przedsiębiorstwa 3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa……….. 70 3.2 Proces wprowadzania innowacyjnego produktu w przedsiębiorstwie……….. 79 3.3. Doswiadczenia przedsiębiorstwa w zakresię wdrazania innowacji……….. 91 3.3.1 Wóz kotwiacy……….. 91 3.3.2 Wiertnica hydrauliczna……….. 107 3.3.3 Ognioszczelny zwijak przewodu……….. 116 Zakończenie………..…

Dobór kadr jako element zarządzania personelem na przykładzie Przedsiebiorstwa Turystycznego XYZ.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Przedmiot i znaczenie zarządzania personelem w świetle literatury przedmiotu 1. Istota i cele zarządzania personelem. 2. Wspólczesne determinanty zarządzania personelem w przedsiębiorstwie. 3. Etapy procesu kadrowego. Rozdział II Pojęcie i proces doboru kadr 1. Definicja i znaczenie doboru kadr. 2. Procedura rekrutacji. 3. Metody selekcji pracowników. 4. Adaptacja pracownicza. Rozdział III Charakterystyka Przedsiebiorstwa Turystycznego XYZ 1. Powstanie i profil działalności firmy. 2. Struktura organizacyjna. 3. Zasoby ludzkie w firmie. 4. Perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa. Rozdział IV Zarządzanie personelem w Przedsiebiorstwie Turystycznym XYZ 1. Strategia personalna firmy. 2. Procedura rekrutacji. 3. Techniki selekcji. 4. Wnioski i rekomendacje. Podsumowanie. Bibliografia.…

Analiza i ocena wpływu oraz roli menadzera w kreowaniu zachowan pracowników w świetle przeprowadzonych badan.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział 1 Rola i znaczenie zasobów ludzkich w zarządzaniu nowoczesna organizacja w gospodarce rynkowej 1.1. Geneza teorii zarządzania zasobami ludzkimi………..6 1.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji……….. 9 1.2.1. Model michigan jako jeden z modeli zarządzania organizacja……….. 9 1.2.2. Model harwardzki jako jeden z modeli zarzadzani organizacja………..10 1.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi………..11 1.3.1. Planowanie zasobów ludzkich w organizacji………..12 1.3.2. Wybór pracowników do pracy w organizacji………..14 1.3.3. Szkolenia zawodowe pracowników podstawa rozwoju ich kompetencji i umiejetnosci ………..17 1.3.4. Motywowanie pracowników do efektywnej pracy………..18 1.3.5. Ocenianie pracowników jako jeden procesów zarządzania zasobami ludzkimi………..21 Rozdział 2 Rola i umiejetnosci menedzera w zarządzaniu…

Zarządzanie zasobami ludzkimi.

Przez administrator

Wstęp ……..3 Rozdział I Istota zarządzania zasobami ludzkimi. 1. Geneza koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi ……..4 2. Pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi ……..9 3 Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi ……..15 3.1. Planowanie i rekrutacja pracowników ……..15 3.2. Wynagradzanie ……..18 3.3. Ocena ……..20 3.4. Motywowanie ……..24 Rozdział II. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. 1. Uwarunkowania prawne ……..27 2. Uwarunkowania ekonomiczne ……..32 3. Uwarunkowania techniczne ……..35 4. Uwarunkowania spoleczno-kulturowe ……..39 Rozdział III Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie firmy xxyyz. 1. Charakterystyka firmy ……..43 2. Rekrutacja oraz selekcja w firmie ……..46 3. Doskonalenie pracowników w firmie ……..48 4. Systemy ocen, motywacja, oraz wynagrodzenia w firmie…

Motywowanie jako jeden z procesów ZZL na przykładzie przedsiębiorstwa XYZ.

Przez administrator

Wstęp………… 3 Rozdział I Funkcja motywowania w zarządzaniu zasobami ludzkimi 1. Zagadnienia teoretyczne zarządzania zasobami ludzkimi………… 5 2. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi………… 9 3. Motywowanie jako jeden z kluczowych procesów ZZL………… 11 4. Klasyfikacje narzedzi motywowania …………17 Rozdział II Wynagrodzenie jako istotny element systemu motywowania. 1. Rola wynagrodzenia w motywowaniu………… 20 2. Struktura wynagrodzenia …………21 2.1. Skladniki zwiazane z wkladem i efektami pracy…………22 2.2. Skladniki zwiazane z dlugoletnim zatrudnieniem………… 29 3. Nowoczesne formy wynagradzania Rozdział III Pozaplacowe srodki motywowania do pracy. 1. Istota pozaplacowych środków motywowania do pracy …………35 2. Rozwój zawodowy i awansowanie 3.Organizacja pracy i jej wpływ na…

Innowacyjnosc w pracy dydaktycznej i zarządzaniu placówka oswiatowa – e-narzedzia.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Problematyka badawcza w literaturze przedmiotu 1.1.Innowacyjnosc w literaturze przedmiotu……….. 5 1.2. Innowacyjne formy nauczania i oceniania uczniów……….. 8 1.3. Technologie informacyjne w ksztalceniu……….. 10 1.3.1. E-learning……….. 11 1.3.2. Platforma Moodle ………..14 1.3.3. Internetowy dziennik elektroniczny……….. 15 Rozdział II Podstawy metodologiczne i wyniki badan 2.1. Cele i przedmiot badan ………..18 2.2. Problemy i hipotezy ………..18 2.3. Metody i narzedzia badan……….. 21 2.4. Charakterystyka badanego srodowiska……….. 24 2.5. Analiza i wyniki badan wlasnych ………..28 2.6. Weryfikacja hipotez ………..35 Rozdział III Wnioski i rekomendacje dla zarządzania edukacyjnego ………..37 Bibliografia……….. 39 Ankieta ………..41

Rekrutacja i selekcja na przykładzie XYZ.

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. 1.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi………… 6 1.2. Pojęcie i strategie selekcji …………8 1.3. Czynniki wpływajace na wybór metody selekcji …………13 1.4. Procedura selekcji kandydatów do firmy …………15 Rozdział II Rekrutacja personelu do firmy. 2.1. Planowanie jako etap wstepny naboru pracowników………… 25 2.2. Rodzaje naboru pracowników …………28 2.3. Metody rekrutacji wewnetrznej i zewnetrznej …………28 2.4 Efektywność narzedzi rekrutacji wewnetrznej i zewnetrznej………… 39 Rozdział III Rekrutacja pracowników w firmie. 3.1. Prezentacja firmy …………41 3.2. Polityka personalna firmy………… 42 3.3. Dobór personelu – sposoby selekcji kandydatów w badanej firmie………… 44 3.4.…

Szkolenia i doskonalenie pracowników.

Przez administrator

Wstęp……….2 Rozdział I Przygotowanie procesu szkolen. 1. Potrzeby szkoleniowe……….4 1.1 zidentyfikowanie potrzeby szkoleniowej……….8 1.2 Analiza potrzeby szkoleniowej……….9 2. Cele szkoleniowe……….11 3.Planowanie szkolen……….13 4.Raport ze szkolen………. ……….26 5.Ocena szkolen……….29 Rozdział II Metodologia badan dotyczacych metod i technik szkolenia i doskonalenia zawodowego. 2.1 Problem badawczy i cel badan……….33 2.2 Problem glówny i problemy szczególowe……….34 2.3 Wskazniki i ich zmienne……….34 2.4 Hipoteza glówna i hipotezy szczególowe……….35 2.5 Metody, techniki i narzedzia badawcze……….36 2.6 Charakterystyka terenu badan i badanej populacji……….42 Rozdział IIIWyniki badan dotyczacych roli gier i zabaw dydaktycznych w edukacji przedszkolnej. 3.1 Wyniki badan ankietowych……….45 Rozdział IV Analiza badan wlasnych. 4.1 Wnioski z…

Przywództwo w wojsku jako narzędzie zarządzania organizacja zhierarchizowana.

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział 1. Wlasciwosci kierowania organizacja 1.1 Istota i pojecie organizacji zhierarchizowanej………… 6 1.2 Pojęcie kierowania , zarządzania i dowodzenia………… 11 1.3. Istota pracy kierowników i dowódców………… 15 Rozdział 2. Przywództwo w wojsku 2.1 Pojęcie przywództwa w organizacji cywilnej i wojskowej………… 23 2.1.1 Struktura organizacyjna organizacji cywilnej i wojskowej………… 27 2.2 Kwalifikacje zawodowe dowódców …………38 2.2.1 Rozwijanie kompetencji przywódczych………… 42 2.2.2 Skladniki potencjalu przywódczego …………45 2.2.3. Kluczowe umiejetnosci przywódcy …………48 Rozdział 3 3.1. Metodologia badan 3.2. Ocena kompetencji dowódcy- lidera na podstawie badan wlasnych………… 63 3.3. Wnioski …………72 Podsumowanie …………74 Bibliografia …………75 Spis tabel………… 78 Spis rysunków………… 79

Techniki wywierania wpływu i manipulacji w miejscu pracy. Identyfikacja i ocena na przykładzie firmy produkcyjnej.

Przez administrator

Wstęp …………4 Rozdział I Zagadnienia teoretyczne dotyczace wpływu społecznego 1.1 Pojęcie i sposoby wywierania wpływu na innych………… 6 1.2 Psychologiczne reguly wywierania wpływu, wedlug R. Cialdiniego………… 8 1.3 Techniki wywierania wpływu …………14 1.3.1 Strategie racjonalne………… 14 1.3.2 Strategie społeczne …………15 1.3.3 Strategie emocjonalne………… 16 1.4 Metody wywierania wpływu i narzedzia przekonywania w miejscu pracy …………18 Rozdział II Manipulacja jako sposób wpływania na innych 2.1 Pojęcie i geneza zjawiska manipulacji………… 22 2.2 Rodzaje manipulacji………… 23 2.2.1 Manipulacja w komunikacji jezykowej………… 23 2.2.2 Manipulacja neuroperswazyjna………… 24 2.2.3 Psychomanipulacja …………26 2.2.4 Zasada współpracy Paula Grice’a …………26 2.3 Konsekwencje dzialan manipulujacych i naturalne mechanizmy…

Materialne i niematerialne sposoby motywowania.

Przez administrator

Wprowadzenie …………6 Rozdział 1. Istota i znaczenie motywacji i motywowania 1.1. Motywacja i jej znaczenie …………8 1.2. Mechanizmy lezace u podstaw motywacji …………14 1.3. Zasady skutecznego motywowania …………18 1.4. Teorie klasyków na temat motywacji …………24 Rozdział 2. Placowe i pozaplacowe sposoby motywowania 2.1. Wynagrodzenie jako czynnik motywacyjny …………29 2.2. Istota placy i jej funkcje …………32 2.3. Czynniki wpływajace na poziom i zróznicowanie wynagrodzeń …………36 2.4. Zasady kształtowania wynagrodzeń …………40 2.5. Ocena efektów pracy …………43 2.6. Skladniki wynagrodzeń …………48 2.7. Pozaplacowe sposoby wynagradzania …………51 Rozdział 3. Rozwój potencjalu pracownika 3.1. Planowanie rozwoju pracownika …………55 3.2. Metody doskonalenia potencjalu pracownika …………58 3.2.1.…

Materialne i pozamaterialne czynniki motywacji pracowników na przykładzie NZOZ rehabilitacja w XYZ.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 1.1 Zakres i rodzaje motywacji 1.2 Wybrane koncepcje motywacji……….8 1.2.1 Hierarchia potrzeb A.H. Maslowa……….9 1.2.2 Pozostale koncepcje……….13 1.3 Materialne i niematerialne czynniki motywowania……….17 1.3.1 Place jako instrument oddzialywania motywacyjnego……….18 1.3.2 Pozaplacowe srodki pobudzania motywacji……….28 Rozdział II Motywowanie pracowników w NZOZ Rehabilitacja w świetle badan wlasnych. 2.1 Prezentacja jednostki ……….35 2.2 Postrzeganie systemu motywacyjnego w opinii pracowników jednostki – Przeprowadzone badania ankietowe……….. 36 Pytania ankietowe ……….40 Zakończenie ……….57 Bibliografia………. 60 Źródła internetowe………. 61 Spis rysunków ……….62 Spis tabel ……….62 Zalacznik 1 ………. 63

Metoda 5S! (6S) na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.

Przez administrator

Wstęp……… 5 Rozdział 1. Metody i techniki doskonalenia produkcji………6 1.1. Totalne zarządzanie jakością ………19 1.2. Koncepcja Just-In-Time……… 25 1.3. System Kanban ………29 1.4. Six Sigma ………41 1.5. Metoda 5S ………50 Rozdział 2. Prezentacja firmy Meridian 2.1. Historia i działalność firmy ………52 2.2. Struktura organizacyjna firmy ………53 Rozdział 3. Analiza procesu zaopatrzenia i dystrybucji w firmie Meridian ………61 Rozdział 4. Wdrożenie zasad 5S w firmie Meridian ………62 4.1. Audyt wstępny ………65 4.2. Wdrażanie poszczególnych etapów 5S……… 76 4.3. Audyt po wdrożeniu metody 5S ………78 4.4. Wnioski……… 80 Podsumowanie ………82 Literatura ………84

Mobbing jako dysfunkcja w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa XYZ.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Proces zarządzania zasobami ludzkimi 1.Ogólna charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi………. 5 2.Koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi ……….12 3.Wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi ……….16 Rozdział II Mobbing – teoretyczne zagadnienia. 1.Definicja mobbingu………. 24 2.Metody dzialan mobbingu ……….28 3.Rodzaje mobbingu ……….31 4.Skutki mobbingu ……….35 Rozdział III Podstawy prawne ochrony przed mobbingiem i walka z nim 1.Ochrona przed mobbingiem w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej ……….40 2.Pojęcie mobbingu w świetle art.94 Kodeksu Pracy ……….44 3.Przeciwdzialanie mobbingowe w przedsiębiorstwach ……….49 4.Psychologiczna walka z mobbingiem ……….54 Rozdział IV Badanie zjawiska mobbingu na grupie pracowników administracyjnych w przykladowym przedsiębiorstwie XYZ 1.Charakterystyka przedsiębiorstwa XYZ ……….60 2.Metodologia badan w…

Adatacja pracowników w hotelu na przykładzie Hotelu XYZ.

Przez administrator

Wprowadzenie………4 Rozdział I Teoraia zarządzania zasobami ludzkimi. 1.1. Pojęcie zarządzania zasobami ludzkimi. 1.2. Cel zarządzania strategicznego zasobami ludzkimi. 1.3. Koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi. 1.4. Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział II Czynniki kształtujące przebieg procesów adaptacyjnych w procesię kadrowym. 1.1. Kultura organizacyjna – glówny wyznacznik kształtowania procesu adaptacji. 1.2. Pojęcie, istota i znaczenie adaptacji 1.3. Proces adaptacyjny i jego przebieg Rozdział III Przebieg procesu adaptacji w Hotelu XYZ. 1.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa. 1.2. Przebieg procesu adaptacji w Hotelu XYZ 1.3. Ocena procesu adaptacji w Hotelu XYZ. Zakończenie. Bibliografia. Zalacznik. Spis tabel

Wpływ systemu ocen okresowych na zarządzanie przedsiębiorstwem.

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie 1.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi …………5 1.2. Cele i funkcje systemu ocen okresowych pracowników …………14 1.3. Oceny pracownicze jako element zarządzania zasobami ludzkimi …………17 Rozdział 2. Wprowadzenie do zastosowania systemu ocen okresowych w organizacji 2.1. Pojęcie oceny pracowników………… 19 2.2. System ocen pracowników …………21 2.3. Kryteria ocen …………23 2.4. Przykladowe kryteria jakie moga byc stosowane do oceniania pracowników………… 25 2.5. Schemat ocen………… 28 2.6. Techniki i metody oceniania………… 32 2.7. Procedura przeprowadzania oceniania pracowników………… 34 2.8. Kwestionariusz oceny………… 36 Rozdział 3. System ocen pracowników w Grupie Lotos S.A. 3.1. Metodyka badan………… 41…

Motywowanie pracowników jako wazna funkcja zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie firmy XYZ.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Motywowanie pracowników w literaturze przedmiotu 1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi i jego funkcje 1.2. Istota motywowania pracowników 1.3. Wybrane teorie motywowania 1.4. Budowa skutecznych systemów motywowania Rozdział 2. Instrumenty motywowania pracowników w przedsiębiorstwach 2.1. Środki przymusu 2.2. Środki perswazji 2.3. Środki zachety Rozdział 3. Systemy motywowania pracowników w świetle badan wlasnych 3.1. Cel i metodologia badan 3.2. Analiza wyników badan 3.3. Wnioski z badan Zakończenie Literatura Spis rysunków Spis tabel Spis wykresów Zalaczniki

Motywacja i ocena pracowników jako element skutecznego zarządzania w przedsiębiorstwie

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział 1. Motywowanie pracowników – teorie i modele 1.1. Motywowanie – pojecie, istota i zadania………. 6 1.2. Teorie motywacji………. 8 1.2.1. Teorie tresci ……….8 1.2.2. Hierarchia potrzeb Maslowa………. 9 1.2.3. Dwuczynnikowa teoria F.Herzbergera ……….11 1.2.4. Teorie potrzeb D.McClellanda ……….13 1.3. Stosunek do motywowania od strony procesu………. 14 1.3.1. Teorie oczekiwan wartosci V.H.Vrooma ……….14 1.3.2. Teoria oczekiwan – tak zwany rozszerzony model V. Vrooma – L.Portera i E.Lawlera ……….16 1.4. Teorie wzmocnienia………. 17 1.5. Motywacja w przedsiębiorstwie – ocena sytuacji………. 21 1.5.1. Przyczyny i skutki braku motywacji………. 21 1.5.2. Stan obecny motywacji w przedsiębiorstwach………. 22 1.5.3. Najczesciej popelniane bledy………. 23…

System motywacyjny i jego rola w Urzedzie Gminy XYZ.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Strategie, istota i rola motywacji. 1.1. Pojęcie i znaczenie motywacji w procesię zarządzania zasobami ludzkimi. 1.2. Modele i teorie motywacji. 1.3. Formy i systemy motywacyjne. 1.4. Najwazniejsze instrumenty do motywacji pracowników. Rozdział II Charakterystyka urzedu gminy. 2.1. Historia Urzędu Gminy. 2.2. Przedmiot i zakres działania . 2.3. Struktura organizacyjna i zatrudnienia. 2.4. Problemy społeczne i gospodarcze w Gminie. Rozdział III Metodologia badan wlasnych. 3.1. Cele i przedmiot badan . 3.2. Hipotezy i problemy badawcze. 3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze. 3.4. Organizacja badan. Rozdział IV ANaliza metod motywacyjnych stosowanych w urzedzie gminy. 4.1. Rola i funkcje systemu…

Rekrutacja i selekcja w procesię kadrowym na przykładzie wybranej firmy X

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Wpływ zarządzania zasobami ludzkimi na procesy kadrowe. 1.1. Pojęcie i istota zarządzania zasobami ludzkimi. 1.2. Modele polityki personalnej. 1.3. Procesy kadrowe w organizacji. 1.4. Struktura organizacyjna zatrudnienia. Rozdział II Rola rekrutacji i selekcji w procesię kadrowym 2.1. Źródła efektywnej motywacji. 2.2. Wybrane metody selekcji 2.3. Ocena procesu kadrowego 2.4. Istota doskonalenia i rozwój zasobów ludzkich. Rozdział III Metodyka badan wlasnych. 3.1. Cele i przedmiot badan 3.2. Hipotezy i problemy badawcze. 3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze. 3.4. Dobór terenu i próby badawczej. 3.5. Organizacja badan. Rozdział IV Sposoby rekrutacji i metody doboru pracowników stosowane w firmie. 4.1.…

Okresowe ocenianie pracowników w urzedzie.

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział I Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi. 1. Pojęcie, znaczenia oraz funkcje zarządzania zasobami ludzkimi………4 2. Istota i forma inwestycji w kapital ludzki………9 3. Cele zarządzania strategicznego zasobami ludzkimi w organizacji………15 Rozdział II Okresowe ocenianie pracowników. 1. Pojęcie i istota oceniania………19 2. Metody, techniki, narzedzia oceniania………23 3. System okresowych ocen pracowników………27 Rozdział III System ocen okresowych pracowników na przykładzie Urzędu Marszalkowskiego Woj. Dolnoslaskiego. 1 Stan i struktura zatrudnienia w Urzedzie Marszalkowskim w latach: 2011-2014. Stan i struktura zatrudnienia na dzien 30.12 2014 w osobach z podzialem na wiek i plec zatrudnionych………40 2.Opis systemu ocen okresowych w UMWD. Cele i zalozenia…

Motywowanie personelu do pracy na przykładzie firmy XYZ.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I System motywacyjny w procesię zarządzania. 1.1. Motywacja i istota motywowania. 1.2. Modele motywacji. 1.3. Organizacja systemu motywacyjnego. 1.4. Strategie motywacyjne. Rozdział II Rola czynników motywujacych pracowników. 2.1. Identyfikacja systemu plac. 2.2. Niematerialne formy motywowania. 2.3. Instrumenty motywowania pracownika. 2.4. Zasady skutecznego motywowania. Rozdział III Metodyka badan wlasnych. 3.1. Cele i problemy badawcze 3.2. Przedstawienie hipotez. 3.3. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa i grupy badawczej. 3.4. Organizacja badan. Rozdział IV Analiza wyników badan wlasnych. 4.1. Zasady funkcjonowania systemu motywacyjnego w firmie X. 4.2. Czynniki decydujace o przyznaniu nagrody. 4.3.Najczesciej stosowane motywatory przez pracodawce. 4.4. Poziom zadowolenia z wynagrodzenia otrzymywanego przez…