Pedagog szkolny wobec problemów i trudności młodzieży szkolnej na przykładzie miasta Biecz

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Pedagog szkolny

1. Kim jest pedagog szkolny?
2. Przepisy prawne regulujące pracę pedagoga szkolnego
3. Podstawy formalno – organizacyjne w pracy pedagoga szkolnego
3.1. Czas pracy
3.2. Dokumentacja
3.3.Gabinet pedagoga szkolnego
4. Model pracy pedagoga szkolnego
4.1. Rodzaje i formy zadań
4.2. Metody pracy
5. Współpraca ze środowiskiem szkolnym i pozaszkolnym
5.1. Środowisko szkolne
5.1.1. Uczniowie
5.1.2. Rodzice
5.1.3. Nauczyciele i wychowawcy
5.1.4. Dyrekcja szkoły
5.2. Środowisko pozaszkolne


Rodział II
Trudności i problemy młodzieży szkolnej

1. Definicja terminów: młodzież, problem
2. Problemy i trudności w rodzinie
2.1. Przemoc
2.2. Alkoholizm w rodzinie
2.3. Rodzina rozbita
2.4. Bezrobocie i ubóstwo
3. Problemy i trudności szkolne
3.1. Wagarowanie, fobia szkolna
3.2. Uzależnienia
3.3. Problemy dydaktyczne
3.4. Konflikt z nauczycielem
4. Problemy osobiste młodzieży
4.1.Depresja
4.2. Sytuacje traumatyczne
4.3. Osamotnienie


Rozdział III
Medodologia badań własnych

1. Cel i przedmiot badań
2. Problematyka badawcza
3. Zmienne i wskaźniki
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5. Charakterystyka terenu badań
6. Organizacja i przebieg badań


Rozdział IV
Analiza materiału empirycznego.

1. Problemy i trudności młodzieży bieckiej
2. Metody pracy pedagogów szkolnych w Bieczu
3. Z kim współpracują pedagodzy szkolni w Bieczu?
4. Programy profilaktyczne realizowane przez pedagogów szkolnych
5. Czy młodzież biecka chętnie korzysta z pomocy pedagoga szkolnego?


Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Aneks