Rola doradców zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I
Doradztwo zawodowe i rola doradców zawodowych.

1.1 Pojęcie i rola doradztwa zawodowego……….4
1.2 Rola doradców zawodowych……….15
1.3 Formy doradztwa zawodowego……….21
1.3.1 Praca z grupą……….21
1.3.2 Praca z podmiotem indywidualnym……….25
1.4 Metody pracy doradcy zawodowego……….29
1.4.1 Potrzeby społeczne w zakresie doradztwa zawodowego……….29
1.4.2 Narzędzia i metody pracy doradcy zawodowego……….33


Rozdział II
Metodologia badań własnych.

2.1 Cel, przedmiot, problemy i hipotezy badawcze……….41
2.2 Metody i techniki badawcze zastosowane w pracy……….47
2.3 Charakterystyka terenu i populacji badawczej……….49


Rozdział III
Analiza badań własnych.

3.1 Zapotrzebowanie społeczne na działania doradcy zawodowego……….54
3.2 Skuteczność doradcy zawodowego w zakresie wyboru zawodu……….61
3.3 Zainteresowanie uczniów w zakresie doradztwa zawodowego……….69
3.5 Wnioski……….73


Zakończenie……….74
Bibliografia……….75
Spis wykresów……….79
Aneks……….80

Opis zawartości pracy:

W rozdziale pierwszym pracy przedstawiono zasadnicze aspekty doradztwa zawodowego oraz roli doradców zawodowych w szkole.
W szczególności w rozdziale tym przedsdtawiono podstawowe zagadnienia związane z doradztwem, różne rodzaj pracy
z uczniem oraz zakres zapotrzebowania społecznego w tym zakresie.

W rozdziale drugim pracy omówiono.metodologie własnych badań, uwzględnia w nim cel, przedmiot,problem,hipotezy badawcze a także metody i techniki podjęte w przedmiocje badań.

Rozdział trzeci stanowi analizę problemów badawczych.
Problematyka doradztwa zawodowego dotyczy możliwości szkół w zakresie zatrudniania fachowców w tej dziedzinie, jak również posiadania odpowiednich środków
i zasobów. Coraz częściej mowa jest o braku skuteczności systemu edukacji, który kończą osoby nieprzygotowane do pełnienia ról zawodowych lub posiadające kwalifikacje nieadekwatne do potrzeb rynku pracy. Tymczasem w omawianych placówkach szkolnych funkcja doradcy została zastąpiona działaniami świetlici nauczycieli innych przedmiotów,
w regionie o wysokim poziomie bezrobocia. Tymczasem rozwój doradztwa zawodowego
i jego wykorzystanie jest niezbędne dla przygotowania młodych osób do wejścia w dorosłe życie.