Tempo przeobrażeń słownictwa uczniowskiego (na podstawie Wyczesanego słownika najmłodszej polszczyzny Bartka Chacińskiego i ankiet)

10 listopada 2019 0 Przez administrator

1. Zagadnienia wstępne
1.1. Cel i zakres pracy……….3
1.2. podstawa materiałowa pracy……….4
1.2.1.Charakterystyka respondentów ……….4
1.2.2. Charakterystyka źródeł ……….5
1.3. Metody badawcze zastosowane w pracy………. 7

2.Stan badań i ustalenia terminologiczne

2.1.Wyjaśnienie najistotniejszych pojęć z pracy ……….7

3.Słowniki języka uczniowskiego — źródłem wiedzy o sposobie porozumiewania się młodzieży

3.1. Krótka charakterystyka języka uczniowskiego ……….9
3.1.1. Słowniki gwary uczniowskiej………. 11
3.1.2. Przegląd literatury przedmiotu ……….16

4. Interpretacja materiału

4.1. Problemy badawcze zawarte w ankiecie: ……….18
4.2. Analiza odpowiedzi uczniów ……….21
4.3. Wypowiedzi nauczycielek języka polskiego dotyczące slangu uczniowskiego………. 40
4.4. Wnioski……….41

Podsumowanie………. 42
Spis tabel i wykresów………. 43
Rozwiązanie skrótów ……….44
Bibliografia ……….45
Aneks……….47
Aneks nr 1 — wykresy……….48
Aneks nr 2 — ankieta……….52