Dzieci z ADHD, trudności w uczeniu się.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Teoretyczne podstawy rozważań

1.1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – próba definicji
1.2 Przyczyny nadpobudliwości
1.3 Objawy nadpobudliwości
1.4 Diagnoza


Rozdział 2
Formy terapii dzieci z ADHD

2.1 Terapie medyczne dzieci z ADHD
2.2 Metody terapii
2.3 Instytucje wspomagające dzieci z ADHD


Rozdział 3
Dziecko z ADHD w szkole

3.1 Specyficzne trudności w uczeniu się
3.2 Szkolne potrzeby dziecka z ADHD
3.3 Metody pracy nauczyciela z uczniem zaburzonym
3.4 Reorganizacja otoczenia dziecka z ADHD


Zakończenie
Streszczenie
Abstract
Bibliografia


Niniejsza praca składa się z trzech rozdziałów dotyczących zagadnień poruszających kwestie dotyczące zaburzenia jakim jest nadpobudliwość psychoruchowa.

Pierwsza część jest źródłem podstawowych informacji dotyczących zaburzenia. Opiera się na czysto teoretycznych rozważaniach dotyczących definicji,
historii i ogólnych informacji o ADHD. Autor uznał że równie istotne będzie zamieszczenie informacji o przyczynach i objawach hiperkinetyczności,
ponieważ nie jest to nowe zjawisko, ani choroba cywilizacyjna.
Na koniec rozdziału znajdą Państwo podrozdział o diagnozie, który autor omówił szerzej, dzieląc ją na poszczególne etapy.

Drugi rozdział zatytułowany „ Formy terapii dzieci z ADHD” przedstawia różne terapie dla dzieci z ADHD. Na początku zamieszczono podrozdział dotyczący terapii medycznych,
w tym środków farmakologicznych, które są dostępne na rynku. Pozwolono sobie omówić parę z nich. Następnie opracowano metody terapii, które są najczęściej stosowane podczas pracy
terapeutycznej, w tym psychoterapie. Niektóre z nich wzbogacono fotografiami, które przedstawiają przebieg terapii.
Na zakończenie dodano kilka słów o instytucjach i miejscach gdzie rodzice i nauczyciele mogą zasięgnąć pomocy i opinii o zaburzeniu, a także tego gdzie uzyskają wsparcie w ciężkich chwilach.

Trzeci i zarazem ostatni rozdział poświęcono na dokładne omówienie problemów w nauce dzieci nadpobudliwych psychoruchowo. Mowa o specyficznych trudnościach w uczeniu się a także innych wynikających z objawów zaburzenia. Znajdują się w nim także metody pracy nauczyciela z uczniem, interesujące rozwiązania jakie może wprowadzić wychowawca w stosunku do dziecka z ADHD, oraz to jak stworzyć przyjazną atmosferę podczas zajęć lekcyjnych.
Praca przedstawiona została w sposób przejrzysty, tak aby wzbudzała zainteresowanie i nie zostawiała niedopowiedzeń.