Wstęp
Rozdział I.
Gimnazjum jako jednostka oświaty
1.1 Cele i zadania gimnazjum w Polsce
1.2 Organizacja gimnazjum
1.3 Organy gimnazjum i ich kompetencje
Rozdział II.
Pedagog szkolny w gimnazjum
2.1 Funkcjonowanie pedagoga szkolnego w polskim systemie edukacyjnym
2.2 Rola pedagoga szkolnego w gimnazjum
2.3 Aspekty pracy pedagoga szkolnego w gimnazjum
Rozdział III.
Charakterystyka ucznia gimnazjum i jego postaw wobec pedagoga szkolnego
3.1 Metodologia badań
3.1.1 Cel i przedmiot badań
3.1.2 Problemy szczegółowe
3.1.3 Hipotezy główne
3.1.4 Metody i techniki badawcze
3.1.5 Zmienne niezależne i zmienne zależne
3.2 Funkcjonowanie ucznia w gimnazjum
3.3 Problemy uczniów gimnazjum
3.4 Pedagog w oczach uczniów gimnazjum
3.5 Oczekiwania uczniów gimnazjum wobec pedagogów szkolnych
Podsumowanie i wnioski końcowe
Bibliografia