Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Propozycja ścieżki dydaktycznej po terenie miasta Tarnowa

Przez administrator

1. Wstęp 1.1 Wprowadzenie ………..4 1.2 Cel i zakres pracy……….. 5 1.3 Metodologia pracy ………..6 1.4 Przegląd literatury i materiałów źródłowych……….. 6 2. Charakterystyka geograficzno-historyczna miasta Tarnowa 2.1 Położenie administracyjno-geograficzne ………..8 2.2 Ukształtowanie terenu na tle budowy geologicznej……….. 11 2.3 Klimat……….. 13 2.5 Gleby……….. 15 2.6 Szata roślinna i świat zwierzęcy ………..16 2.7 Walory turystyczno-krajobrazowe……….. 19 2.8 Rys historyczny ………..20 3. Ścieżka dydaktyczna jako forma zajęć w terenie 3.1 Definicje ścieżek dydaktycznych w literaturze i ich podział………… 25 3.2 Historia ścieżek dydaktycznych ………..28 3.3 Cele, zadania i funkcje ścieżek dydaktycznych……….. 29 3.4 Korzyści dla ucznia płynące z uczenia się na…

Integracja i wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci uchodźców mieszkających w Ośrodku dla Cudzoziemców na terenie miasta XYZ. Projekt socjalny.

Przez administrator

Wstęp ……….. 4 Rozdział 1. Część teoretyczna. 1.1 Uchodźctwo- podstawowe pojęcia w świetle prawa………..5 1.2 Historia uchodźctwa. ……….. 8 1.3 Dystans społeczny do innych- integracja. ………..10 1.4 Czeczenia………..13 1.5 Religia……….. ………..14 1.6 Kultura Czeczenii ………..14 1.7 Ośrodek dla uchodźców………..17 1.8 Dobrowolne powroty – skala zjawiska………..17 1.9 Dziecięca trauma wojenna. ………..20 1.10 Dziecko czeczeńskie w polskiej szkole………..20 Rozdział 2. Monografia Ośrodka dla Cudzoziemców 'Budowlani’ w Białymstoku. 2.1 Geneza ośrodka „Budowlani”. ………..21 2.2 Świadczenia na terenie ośrodka……….. 21 2.3 Podstawy prawno-organizacyjne ośrodka……….. 23 2.4 Struktura organizacyjna ośrodka i zakres czynności pracowników. ………..23 2.5 Budżet ośrodka………..24 2.6 Projekty realizowane w ośrodku. ………..24 2.7…

Opinie młodzieży gimnazjalnej wobec nauczania katechezy w szkole

Przez administrator

Wstęp……… 5 Rozdział 1. Ogólna charakterystyka młodzieży gimnazjalnej. 1.1 Rozwój psychofizyczny młodzieży gimnazjalnej……… 6 1.2 Moralność i religijność w okresie dojrzewania ……… 10 1.3 Hierarchia wartości w wieku gimnazjalnym ……… 14 1.4 Szanse i zagrożenia współczesnego gimnazjalisty……… 19 Rozdział 2. Teoretyczne aspekty katechezy. 2.1 Pojęcie katechezy w literaturze pedagogicznej……… 23 2.2 Historia prowadzenia katechezy w szkole……… 26 2.3 Miejsce katechezy wśród innych przedmiotów szkolnych……… 29 2.4 Cel, funkcje i zadania katechezy……… 32 Rozdział 3. Katecheza w szkole gimnazjalnej. 3.1 Środowisko rodzinne a uczestnictwo dziecka w katechezie………39 3.2 Oddziaływanie katechety na wychowanków………42 Rozdział 4. Metodologia badań własnych. 4.1 Metodologia badań w…

Wiek inicjacji seksualnej dziewcząt a ich system wartości, ocena postaw rodziców oraz style wychowawcze w rodzinie pochodzenia

Przez administrator

Część teoretyczna pracy Rozdział I. Inicjacja seksualna – charakterystyka zjawiska 1. Zmiany społeczne a inicjacja seksualna 2. Wiek inicjacji seksualnej 3. Wczesna inicjacja seksualna 3.1. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wczesnej inicjacji seksualnej 3.2. Zagrożenia związane z wczesną inicjacją seksualną 4. Motywy podejmowania współżycia płciowego 5. Czynniki opóźniające inicjację seksualną Rozdział II. Problematyka wartości 1. Różne znaczenia pojęcia „wartość” 1.1. Perspektywa ontologiczna i epistemologiczna 1.2. Perspektywa humanistyczna 2. Wybrane koncepcje wartości w filozofii 2.1. Teoria wartości Maxa Schelera 2.2. Teoria wartości Józefa Tischnera 3. Wybrane koncepcje wartości w psychologii 3.1. Psychologia wartości Gordona Allporta 3.2. Psychologia wartości Miltona Rokeacha 3.3. Psychologia wartości…

Praca pedagoga szkolnego w szkole

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Rola pedagoga szkolnego w szkole podstawowej 1.1. Zawód pedagoga szkolnego ………. 5 1.2. Wyrównanie startu szkolnego dzieci ……….10 1.3. Organizowanie grup wyrównawczych ………. 11 1.4. Praca z uczniami wybitnie zdolnymi ………. 13 1.5. Doradztwo pedagogiczne dla nauczycieli ………. 14 Rozdział 2 Aspekty pracy pedagoga szkolnego. 2.1. Współudział w organizowaniu procesów dydaktycznych ………. 16 2.2. Praca opiekuńczo-wychowawcza pedagoga szkolnego ………. 16 2.3. Organizowanie i koordynowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku. ………. 17 2.4. Praca z uczniami sprawującymi trudności wychowawcze. ………. 17 2.5. Poradnictwo dla uczniów ………. 20 2.6. Profilaktyka wychowawcza ………. 23 Rozdział 3 Założenia metodologiczne oraz organizacja i…

Dziecięce kryteria wyboru i oceny książki

Przez administrator

Wstęp……..7 Rozdział I Krótka charakterystyka literatury dla dzieci 1. Początki literatury dla dzieci i młodzieży…….. 9 2. Proza – opowiadanie, baśnie, książka przygodowa ……..12 3. Fantastyka…….. 16 4. Poezja dla dzieci…….. 20 5. Bohaterowie książek dla dzieci ……..24 Rozdział II Dziecko jako odbiorca tekstu literackiego 1. Wpływ książki na małego czytelnika…….. 26 2. Ilustracja jako podpora wyobraźni dziecięcej…….. 32 3. Ekranizacja utworów literackich dla dzieci i współczesna literatura medialna…….. 37 4. Wybory czytelnicze dzieci ……..43 Rozdział III Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Cel i przedmiot badań ……..47 2. Problem główny i hipotezy badawcze ……..48 3. Zmienne i wskaźniki ……..51 4.…

Pedagog szkolny wobec problemów i trudności młodzieży szkolnej na przykładzie miasta Biecz

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Pedagog szkolny 1. Kim jest pedagog szkolny? 2. Przepisy prawne regulujące pracę pedagoga szkolnego 3. Podstawy formalno – organizacyjne w pracy pedagoga szkolnego 3.1. Czas pracy 3.2. Dokumentacja 3.3.Gabinet pedagoga szkolnego 4. Model pracy pedagoga szkolnego 4.1. Rodzaje i formy zadań 4.2. Metody pracy 5. Współpraca ze środowiskiem szkolnym i pozaszkolnym 5.1. Środowisko szkolne 5.1.1. Uczniowie 5.1.2. Rodzice 5.1.3. Nauczyciele i wychowawcy 5.1.4. Dyrekcja szkoły 5.2. Środowisko pozaszkolne Rodział II Trudności i problemy młodzieży szkolnej 1. Definicja terminów: młodzież, problem 2. Problemy i trudności w rodzinie 2.1. Przemoc 2.2. Alkoholizm w rodzinie 2.3. Rodzina rozbita 2.4. Bezrobocie…

Postrzeganie zjawiska prostytucji i sponsoringu w opinii studentów uczelni wyższych

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Zjawisko prostytucji i sponsoringu – teoretyczne podstawy badań………1 1.1 Definicja prostytucji ………1 1.2 Rozwój prostytucji na świecie ………4 1.3 Systemy prawnej regulacji prostytucji ………6 1.4 Typologia prostytutek ………9 1.5 Zagrożenia zdrowia wynikające z uprawiania prostytucji ………11 1.5.1 Konsekwencje uprawiania prostytucji dla zdrowia psychicznego ………13 1.5.2 Konsekwencje uprawiania prostytucji dla zdrowia fizycznego ………14 1.6 Prostytucja a zjawisko sponsoringu ……… 17 Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań ………21 2.1 Cel i przedmiot badań ………22 2.2 Problemy i hipotezy badawcze ………22 2.3 Metody, techniki oraz narzędzia badawcze ………23 2.4 Grupa i teren badań ………23 2.5 Przebieg badań ………24 Rozdział III. Zjawisko…

Postawy uczniów gimnazjum wobec osób z niepełnosprawnością

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział I Teoretyczne podstawy pracy 1. Niepełnosprawność – pojęcie, istota, rodzaje, przyczyny……… 8 2. Kategorie osób z niepełnosprawnością ………12 3. Problemy w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością……… 16 4. Postawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością ………17 4.1. Pojęcie i istota postaw społecznych……… 18 4.2. Rodzaje postaw wobec osób z niepełnosprawnością……… 20 4.3. Uwarunkowania postaw wobec osób z niepełnosprawnością……… 22 Rozdział II Diagnoza 1. Diagnoza – ustalenia teoretyczne ……..25 2. Metodologia badań własnych ………27 3. Opis wyników badań własnych ………30 3.1. Wiedza uczniów gimnazjum na temat osób z niepełnosprawnością……… 30 3.2. Stosunek uczniów gimnazjum wobec osób z niepełnosprawnością……… 34 3.3. Zachowanie…

Znaczenie aktywności fizycznej w zdrowiu człowieka

Przez administrator

1. Wstęp……….. 4 2. Założenia i cele pracy ………..11 3. Znaczenie aktywności w życiu człowieka . 3.1. Znaczenie aktywności fizycznej na różnych etapach rozwoju……….. 12 3.2. Wpływ aktywności fizycznej na poszczególne układy……….. 22 3.3. Pozytywne skutki i zagrożenia wynikające z aktywności fizycznej ………..28 3.4. Rekomendacje ………..36 Podsumowanie ………..45 Streszczenie ………..49 Piśmiennictwo……….. 50

Zagrożenia zdrowotne w opinii uczniów Gimnazjum XYZ

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Zdrowie jako problem współczesnej cywilizacji. 1.1.Wychowanie zdrowotne w świetle literatury pedagogicznej. 1.2. Pojęcie i definicja zdrowia i higieny szkolnej. 1.3. Czynniki determinujące stan zdrowia młodzieży. 1.4. Patologie i choroby cywilizacyjne. 1.4.1 Używki. 1.4.2. Agresja i przemoc. 1.4.3. Wpływ mass mediów. 1.4.4. Czynny i bierny wypoczynek. 1.4.5. Patologie społeczne. 1.5. Obowiązki domu i szkoły w promocji zdrowia. 1.6. Zdrowie młodzieży w postulatach Unii Europejskiej. 1.7. Organizacja i rola profilaktyki. Rozdział 2 Podstawy metodologiczne i organizacja badań. 2.1. Cel i przedmiot badań . 2.2. Problemy i hipotezy badawcze. 2.3. Zmienne i wskaźniki badań. 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze.…

Aspiracje życiowe i zawodowe młodzieży gimnazjalnej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Teoretyczne aspekty warunkujące aspiracje. 1.1.Definicja pojęć. 1.2. Analiza problemu dotyczące zawodu. 1.3. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty rozwoju aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów gimnazjum. 1.4. Osobliwości pracy doradcy zawodowego w gimnazjum. 1.5.Doświadczenie państw unijnych w rozwoju aspiracji edukacyjnej i zawodowej uczniów gimnazjum. Rozdział II Gimnazjum nr 1 w Ostrołęce jako rozwojowa placówka. 2.1. Ogólna charakterystyka. 2.2. Forma pracy doradcy zawodowego. 2.3. Forma pracy nauczycieli. 2.4. Formy pracy pozalekcyjnej. 2.5. Formy współpracy rodziców i szkoły z uczniami. Rozdział III Metodologia badań własnych. 3.1. Przedmiot i cel badań. 3.2. Problemy badawcze i hipotezy. 3.3. Metoda techniki i narzędzia stosowane w badaniach. 3.5.…

Współpraca szkoły z instytucjami kulturalnymi w organizacji czasu wolnego uczniów

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Spędzanie czasu wolnego młodzieży jako problem społeczno-pedagogiczny. 1.1. Definicja pojęć 1.2. Problemy dotyczące spędzania czasu wolnego przez młodzież. 1.3. Instytucje kulturalne zajmujące się organizacją czasu wolnego młodzieży szkolnej. 1.4. Formy współpracy szkoły z instytucjami kulturalnymi w organizacji czas wolnego uczniów. 1.5. Organizacja czasu wolnego uczniów w szkole. 1.6. Doświadczenie państw Unijnych w organizacji czasu wolnego młodzieży. Rozdział II Gimnazjum nr 2 im. gen. K. Pułaskiego w Makowie Mazowieckim jako placówka wychowawcza. 2.1. Ogólna charakterystyka struktury szkoły 2.2. Formy pracy wychowawczej dotyczącej rozwoju poznawczego dzieci. 2.3. Formy pracy doradczej w organizacji czasu wolnego uczniów. Rozdział III Metodyka badań…

Adaptacja dziecka 3-letniego w przedszkolu

Przez administrator

Wstęp………..2 Rozdział I Problem badawczy w świetle literatury 1.Pojęcie adaptacji ………..4 2 Rozwój psychofizyczny dziecka………..6 2.1 Sprawność ruchowa………..7 2.2 Rozwój psychiczny………..8 2.3 Procesy poznawcze………..9 3. Rodzinne uwarunkowania adaptacji dziecka do przedszkola………..10 4. Placówka przedszkolna, a adaptacja dziecka………..12 Rozdział II Metodologia badań własnych 1. Przedmiot, cel i problematyka badawcza………..15 2. Problemy, hipotezy, zmienne i ich wskaźniki………..17 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………..19 4. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej………..23 Rozdział III Analiza wyników badań własnych 1. Charakterystyka środowiska rodzinnego badanych dzieci………..24 2. Przejawy zachowań świadczących o nieprzystosowaniu się dziecka do przedszkola………..32 Podsumowanie badań i wnioski końcowe………..36 Bibliografia………..38 Spis tabel………..39 Spis wykresów………..40…

Zjawisko alkoholizmu wśród młodzieży w gimnazjum w Końskich

Przez administrator

Wstęp Rozdział I 1.1 Alkoholizm-typologia, fazy uzależnienia od alkoholu 1.2 Przyczyny i skutki nadużywania alkoholu przez młodzież 1.3 Profilaktyka i leczenie choroby alkoholowej 1.4 Wpływ rodziny na kształtowanie się postaw wobec uzależnienia alkoholowego wśród młodzieży 1.5 Zjawisko alkoholizmu wśród młodzieży – stan badań Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1 Przedmiot, cel i problematyka badawcza 2.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze 2.3 Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej Rozdział III Zjawisko alkoholizmu wśród młodzieży w świetle badań własnych. 3.1 Problem alkoholowy wśród badanej młodzieży 3.2 Sytuacja rodzinna i jej wpływ na spożywanie alkoholu przez młodzież 3.3 Przyczyny spożywania alkoholu przez nieletnich…

Zmierzch opieki instytucjonalnej nad dzieckiem

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Ogólne zagadnienia opieki instytucjonalnej nad dzieckiem 1.Charakterystyka podstawowych pojęć tematu: „ dom dziecka”, „choroba sieroca”, „wychowanek”, „samodzielność” ….6 2.Dom dziecka – jako główna instytucja pełniąca opiekę nad dzieckiem: ….9 2.1. Rozwój domów dziecka w Polsce 2.2. Specyfika potrzeb dzieci z domów dziecka 2.3. Życie w domu dziecka 2.4. Zadania opiekuńczo – wychowawcze pełnione przez domy dziecka 2.5. Wychowawcza rola domów dziecka 2.6. Funkcje domów dziecka 2.7. Sieroctwo rodzaje i skutki 2.8. Zasada kierowania dzieci do placówki 2.9. Placówka, a rodzice – podział obowiązków i uprawnień względem dziecka 2.10. Samodzielność życiowa 3. Rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka…

Rozwijanie percepcji i ekspresji plastycznej u dzieci w młodszym wieku szkolnym a ich poczucie własnej wartości.

Przez administrator

Rozdział 1 Teoretyczna analiza twórczości plastycznej w kontekście budowania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. 1. Wstęp……….. 5 2. Kształtowanie własnej wartości w młodszym wieku szkolnym………… 7 2.1. Charakterystyka młodszego wieku szkolnego………… 7 2.1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny………… 9 2.1.2. Rozwój umysłowy………… 10 2.1.3. Osobowość i rozwój społeczny………… 13 2.2. Pojęcie i istota wartości………… 16 2.2.1. Pojęcie wartości………… 16 2.2.2. Rodzaje wartości………… 19 2.3. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychologicznej………… 21 3. Teoretyczna analiza twórczości plastycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym………… 27 3.1. Aktywność twórcza, ekspresja i percepcja………… 27 3.2. Ewolucja twórczości plastycznej dzieci na tle…

Gry komputerowe jako forma rekreacji człowieka

Przez administrator

Streszczenie (summary)……… 3 Wstęp……… 4 Rozdział 1 Omówienie podstawowych pojęć 1.1 Ogólne założenia rekreacji……… 5 1.2 Gry komputerowe a rekreacja……… 7 Rozdział 2 Gry komputerowe w społeczeństwie 2.1 Zarys historii gier komputerowych……… 12 2.2 Pozytywne i negatywne strony gier komputerowych……… 17 2.3 Aktywność fizyczna w grach……… 21 Rozdział 3 Wpływ gier komputerowych na człowieka 3.1 Komputer narzędziem czasu wolnego……… 28 3.2 Badanie własne na temat gier komputerowych w różnych kategoriach wiekowych……… 30 Zakończenie. Bibliografia

Postawy rodziców wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Pojęcie i charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej 1.1 Przyczyny niepełnosprawności intelektualnych 1.2 Klasyfikacja i rodzaje niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Modele niepełnosprawności Rozdział 2 Rola i zadania rodziny w procesie wychowania dziecka 2.1 Pojęcie rodziny i teoria funkcji rodziny oraz ich klasyfikacja 2.2 Modele funkcjonowania rodzin – zadanie szczególne środowiska 2.3 Odpowiedzialność i funkcjonowanie rodziny w wychowaniu dzieci niepełnosprawnych. rodzaje problemów 2.4. Niepowiedzenia szkolne jako efekt niepełnosprawności intelektualnej Rozdział 3 Postawy rodziców 3.1 Definicja i rodzaje 3.2 Znaczenie negatywnego środowiska rodzinnego dla rozwoju dziecka 3.3 Wspomaganie i wsparcie rodzin Rozdział 4 Metodologia badań własnych 4.1. Cel, przedmiot oraz problemy badawcze 4.2…

Sytuacja szkolna dzieci z rodzin dysfunkcjonalnych w opinii nauczycieli.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Teoretyczne podstawy pracy 1.1. Rodzina jako środowisko wychowawcze………. 5 1.2. Pojęcie i definicje rodziny………. 7 1.3. Elementy rodziny jako środowiska wychowawczego………. 9 1.3.1. Funkcje rodziny ……….10 1.3.2. Struktura rodziny ……….14 1.3.3. Postawy rodzicielskie………. 16 1.3.4. Style wychowania ……….19 1.4. Dysfunkcjonalność rodziny ……….21 1.5. Czynniki przyczyniające się do dysfunkcjonalności rodziny………. 22 1.5.1. Ubóstwo………. 24 1.5.2. Bezrobocie………. 26 1.5.3. Przemoc………. 29 1.5.4. Alkoholizm ……….31 1.6. Sytuacja szkolna dzieci………. 33 1.7. Powodzenia i niepowodzenia szkolne………. 35 Konkluzja rozdziału 1………. 37 Rozdział 2 Metodologia badań własnych ……….38 2.1. Przedmiot i cel badań ……….39 2.2. Problemy i hipotezy badawcze ……….40 2.3. Metody,…

Rola szkoły w wychowaniu dziecka

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I Szkoła, jej zadania i funkcje a rola i współpraca z rodzicami w świetle literatury 1. Historyczne i współczesne poszukiwania optymalnej wizji szkoły…….. 6 2. Zadania i funkcje szkoły oraz jej organizacja w świetle obowiązujących aktów prawnych…….. 18 Rozdział II Rodzice a edukacja szkolna dziecka 1. Dawne a współczesne wzorce współpracy…….. 24 2. Uwarunkowania relacji między szkołą a rodzicami…….. 33 Rozdział III Metodologia badań własnych 1. Przedmiot i cel badań…….. 45 2. Problemy badawcze…….. 47 3. Zmienne i wskaźniki ……..48 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ……..50 5. Charakterystyka obszaru badań ……..54 6. Organizacja i przebieg badań oraz…

Wpływ metod aktywizujących na przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do nauki szkolnej

Przez administrator

Wstęp ………..3 Rozdział 1 Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym w świetle literatury 1.1 Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym……….. 4 1.2. Istota metod aktywizujących ………..12 1.3. Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym……….. 15 1.4. Metody aktywizujące w kontekście programu nauczania ………..18 1.5. Efektywność metod aktywizujących ………..20 Rozdział 2 Podstawy metodologiczne pracy 2.1. Cel i przedmiot badań……….. 23 2.2. Problemy badawcze ………..24 2.3. Hipotezy badawcze ………..24 2.4. Metody i techniki badawcze……….. 25 2.6. Teren i organizacja badań ………..29 Rozdział 3 Analiza wyników badań 3.1. Wpływ metod aktywizujących na przyrost wiadomości ………..31 3.2 Wpływ metod aktywizujących na wzrost umiejętności……….. 36 3.3 Wpływ metod aktywizujących…

Dziecko z określonymi zaburzeniami lękowymi w strefie szkoły

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Lęk. 1.1. Podstawowe pojęcia dotyczące lęku, etiologia……….5 1.2. Rodzaj zaburzeń lękowych……….7 1.3. Wybrane zaburzenia lękowe u dzieci……….11 Rozdział II Dziecko i jego lęk. 2.1. Wybrane zaburzenia lękowe dzieci w wieku szkolnym……….13 2.2. Lęk i niepokój w szkole……….15 2.3. Profilaktyka leczenia dzieci z zaburzeniami lękowymi……….17 Rozdział III Dziecko i stres w szkole. 3.1. Uregulowania prawne dotyczące dziecka chorego……….18 3.2. Szkoła i jej rola ……….19 3.3. Formy pomocy dla dziecka ze stanami lękowymi……….20 Rozdział IV Metodologia badań. 4.1. Przedmiot i cel badań……….21 4.2. Problemy badawcze……….22 4.3. Metody, techniki i narzędzia badań……….23 Rozdział V Analiza wyników badań własnych. 5.1. Charakterystyka…