Umiejętności społeczne uczniów klas integracyjnych
Wprowadzenie………..6 Rozdział I Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju dziecka – wybrane problemy 1. Pojęcie i etapy rozwoju ………..8 1.1. Rozwój psychiczny ………..8 1.1.1. Myślenie ………..9 1.1.2. Pamięć i uwaga ………..10 1.1.3. Mowa ………..12 1.1.4. Rozwój percepcji wzrokowej i słuchowej……….. 14 2. Rozwój społeczny i emocjonalny ………..15 2.1. Rozwój emocjonalny……….. 16 2.2. Narodziny zachowań społecznych ………..19 2.3. Pojęcie 'ja’ oraz tożsamość płciowa……….. 21 2.4. Znaczenie doświadczeń społecznych ………..22 Rozdział II Klasa szkolna jako grupa społeczna 1. Klasa integracyjna ………..25 1.1. Rys historyczny kształcenia integracyjnego w Polsce ………..26 1.2. Organizacja klasy integracyjnej……….. 28 1.3. Zadania i cele klasy integracyjnej……….. 30 2. Grupa…