Umiejętności społeczne uczniów klas integracyjnych

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie………..6

Rozdział I
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju dziecka – wybrane problemy

1. Pojęcie i etapy rozwoju ………..8
1.1. Rozwój psychiczny ………..8
1.1.1. Myślenie ………..9
1.1.2. Pamięć i uwaga ………..10
1.1.3. Mowa ………..12
1.1.4. Rozwój percepcji wzrokowej i słuchowej……….. 14
2. Rozwój społeczny i emocjonalny ………..15
2.1. Rozwój emocjonalny……….. 16
2.2. Narodziny zachowań społecznych ………..19
2.3. Pojęcie 'ja’ oraz tożsamość płciowa……….. 21
2.4. Znaczenie doświadczeń społecznych ………..22


Rozdział II
Klasa szkolna jako grupa społeczna

1. Klasa integracyjna ………..25
1.1. Rys historyczny kształcenia integracyjnego w Polsce ………..26
1.2. Organizacja klasy integracyjnej……….. 28
1.3. Zadania i cele klasy integracyjnej……….. 30
2. Grupa rówieśnicza ………..31
2.1. Grupa rówieśnicza w klasie integracyjnej ………..32
2.2. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze……….. 34
3. Nauczyciel jako osoba prowadząca i integrująca klasę……….. 36
3.1. Nauczyciel w pracy z uczniami……….. 36
3.2. Osobowość nauczyciela ………..38
3.3. Praca nauczyciela w grupie integracyjnej……….. 40


Rozdział III
Metodologia badań własnych

1. Cel oraz przedmiot badań ………..42
2. Problemy oraz hipotezy badawcze ………..43
3. Metody, techniki, narzędzia badawcze ………..44
4. Teren, organizacja i przebieg badań ………..47


Rozdział IV
Samoocena umiejętności społecznych uczniów w świetle badań własnych

4.1. Analiza zebranych danych w odniesieniu do pytań nr 1 i 2 zawartych w kwestionariuszu ankiety……….. 50
4.1.1. Wskaźniki grupowe w odniesieniu do danych zawartych w tabeli nr 4……….. 50
4.1.2. Wskaźniki indywidualne ………..51
4.1.3. Graficzne przedstawienie zebranych danych ………..52
4.2. Analiza zebranych danych w odniesieniu do pytań 3 i 4……….. 56
4.2.1. Wskaźniki indywidualne ………..56
4.2.2. Wskaźniki indywidualne……….. 57
4.2.3. Graficzne przedstawienie zebranych danych ………..58
4.2.4. Wnioski ………..61
4.3. Analiza badań w odniesieniu do kwestionariusza umiejętności wchodzenia w interakcje……….. 64
4.3.1. Wnioski ………..67
4.4. Wyniki badań w odniesieniu do problemu głównego, oraz problemów szczegółowych ………..69


Zakończenie ………..71
Bibliografia ………..72
Spis ilustracji……….. 74
Spis tabel ………..74
Aneksy ………..75