Przygotowanie społeczności lokalnych do działania w sytuacji zagrożenia atakiem terrorystycznym na przykładzie liceum XYZ.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp………3

Rozdział 1.
Terroryzm – poważne zagrożenie współczesnego świata

1.2. Terroryzm ponowoczesny……… 11
1.3. Rodzaje terroryzmu ………12
1.4. Metody działań terrorystycznych ………16
1.5. Terroryzm xx i xxi wieku- najważniejsze ugrupowania……… 18
1.6. Zagrożenie terroryzmem w polsce a zagrożenie na świecie i w europie……… 23


Rozdział 2.
Zarządzanie bezpieczeństwem narodowym w polsce w kontekście zapobiegania terroryzmowi

2.1. Istota zarządzania bezpieczeństwem ………31
2.2. Międzynarodowe i polskie prawo wobec terroryzmu ………34
2.2.1. Onz w walce z terroryzmem……… 34
2.2.2. Unia europejska a zwalczanie terroryzmu- regulacje ………37
2.2.3. Rada europy- prawny dorobek w zakresie zwalczania terroryzmu……… 39
2.2.4. Polskie prawo wobec zjawiska terroryzmu ………41
2.3. Narodowa strategia obrony przed terroryzmem ………43
2.4. System zarządzania bezpieczeństwem narodowym w polsce (podział kompetencji)……… 47
2.5. Główne obszary oraz elementy systemu antyterrorystycznego w polsce- rozpoznanie, przeciwdziałanie i zwalczanie zjawiska ………53


Rozdział 3.
Kompetencje szkoły, jako instytucji edukacyjnej w zakresie przygotowania na wypadek ataku terrorystycznego

3.1. Sektor administracji samorządowej w realizacji funkcji zarządzania bezpieczeństwem- kompetencje jednostek samorządu terytorialnego……… 57
3.2. „razem bezpieczniej”- rządowy program ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań a bezpieczeństwo antyterrorystyczne w szkole……… 61
3.3. Edukacja narodowa a przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym ………62
3.4. Istota zarządzania kompetencjami w zakresie ochrony instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła, przed atakiem terrorystycznym i jego skutkami……… 66
3.5. Procedury i strategia postępowania szkoły na wypadek ataku terrorystycznego ………68
3.5.1. Wykrywanie zagrożenia atakiem terrorystycznym………69
3.5.2. Procedury i strategia liceum ogólnokształcącego w miechowie w zakresie postępowania na wypadek ataku terrorystycznego……… 70


Rozdział 4.
Przygotowanie szkoły i jej uczestników na wypadek ataku terrorystycznego oraz percepcja zjawiska terroryzmu- badania własne

4.1. Założenia badań własnych ………76
4.1.1. Cele, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze ………76
4.1.2. Metoda i organizacja badań własnych – charakterystyka badań i badanej populacji………78
4.2. Analiza i ocena wyników badań własnych………85
4.2.1. Ocena zagrożenia terrorystycznego – poczucie bezpieczeństwa uczniów ………85
4.2.2. Samoocena przygotowania badanych na wypadek ataku terrorystycznego ………87
4.2.3. Ocena utrudnień w podejmowaniu działań na rzecz bezpieczeństwa ………91
4.2.4. Ocena sprawności funkcjonowania instytucji bezpieczeństwa w zakresie działań terrorystycznych……… 92
4.3. Propozycje usprawnień w zakresie przygotowania szkoły na wypadek ataku terrorystycznego- wnioski z badań………. 95


Podsumowanie……… 99
Spis rysunków………101
Spis tabel ………101
Spis wykresów……… 101
Bibliografia……… 102