Badanie stosunków koleżeńskich i przyjacielskich wśród uczniów klas młodszych.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Rozdział I.
Koleżeństwo i przyjaźń w ujęciu literatury pedagogicznej…………2

1.1. Przegląd przedmiotowej literatury pedagogicznej.
1.2. Pojmowanie koleżeństwa i przyjaźni w literaturze pedagogicznej.
1.3. Rozwój stosunków koleżeńskich i przyjacielskich w młodszym wieku szkolnym.
1.4. Trudności w kontaktach z rówieśnikami.
1.5. Wpływ klasy szkolnej na rozwój koleżeństwa i przyjaźni.
1.6. Wpływ szkoły na wzbogacanie stosunków koleżeńskich i przyjacielskich.
1.7. Wpływ sposobu spędzania wolnego czasu na rozwój koleżeństwa i przyjaźni.

Rozdział II.
Metodologia badań własnych…………24

2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Problematyka badań i hipotezy robocze.
2.3. Miejsce i czas badań charakterystyka badanej grupy.
2.4. Metody i techniki badań własnych.
2.4.1. Techniki socjometryczne.
2.4.1.1. Test socjometryczny J.L.Moreno.
2.4.1.2. Plebiscyt życzliwości i niechęci.
2.4.2. Obserwacja.
2.4.3. Rozmowa.
2.5. Charakterystyka zebranego materiału i sposób jego opracowania.

Rozdział III.
Struktura społeczna badanych dzieci w klasach łączonych w szkole podstawowej…………39

3.1. Wyniki badań testem socjometrycznym J.L.Moreno 'Moje urodziny’.
3.2. Wyniki badań testem 'Plebiscyt życzliwości i niechęci’
3.3. Wyniki uzyskane w rozmowie indywidualnej z uczniami klasy II-III.
3.4. Wyniki badań kwestionariuszem obserwacji

Rozdział IV.
Zastosowanie wyników badań w praktyce pedagogicznej………….54

4.1. Oddziaływanie wychowawcze nauczyciela na kształtowanie postaw koleżeńskich i przyjacielskich.
4.2. Wykorzystanie postaw koleżeńskich i przyjacielskich do integracji uczniów w klasie.
4.3. Inne czynniki zmierzające do rozwoju koleżeństwa i przyjaźni wśród uczniów.

Zakończenie…………61
Bibliografia
Aneks…………67