Uwarunkowania i rola ubezpieczeń w handlu zagranicznym na przykładzie XYZ S. A.

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp……….4

Rozdział I
Warunki partycypacji w wymianie międzynarodowej

1.1. Uczestnicy handlu zagranicznego……….6
1.1.1. Podmioty gospodarcze działające w ramach handlu zagranicznego………. 6
1.1.2.Podmioty gospodarcze pełniące funkcje posiłkowe………. 14
1.1.3. Instytucje regulujące, propagujące oraz wspomagające handel zagraniczny………. 16
1.1.3.1.Instytucje międzynarodowe………. 16
1.1.3.2.Ministerstwa i instytucje rządowe w Polsce………. 19
1.1.3.3.Instytucje pozarządowe propagujące handel zagraniczny………. 20
1.2. Znaczenie wymiany międzynarodowej z mikro- i makroekonomicznego punktu widzenia………. 20
1.2.1. Oddziaływanie handlu zagranicznego na gospodarkę narodową………. 21
1.2.2. Konsekwencje partycypacji w wymianie międzynarodowej dla funkcjonowania przedsiębiorstw………. 23
1.3. Występowanie ryzyka w handlu zagranicznym i sposoby zarządzania nim ……….24


Rozdział II
Ubezpieczenie kredytów eksportowych i gwarancje ubezpieczeniowe jako narzędzia wspomagania eksportu

2.1.Ubezpieczenie kredytów eksportowych ……….33
2.1.1. Znaczenie, organizacja ubezpieczeń kredytów eksportowych………. 35
2.1.2.Ubezpieczenia kredytów eksportowych jako instrument finansowania oraz wspierania eksportu………. 41
2.2.Gwarancje ubezpieczeniowe ……….43
2.2.1.Definicja, podział i znaczenie gwarancji ubezpieczeniowych………. 43
2.2.2. Umowa ubezpieczenia a gwarancja ubezpieczeniowa………. 46
2.3.Rynek ubezpieczeń finansowych w Polsce………. 48


Rozdział III
Produkty ubezpieczeniowe proponowane przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych jako narzędzia wspierania polskiego eksportu

3.1.Charakterystyka i historia funkcjonowania XYZ S. A……….. 52
3.2.Wyniki finansowe działalności XYZ S. A……….. 55
3.2.Rodzaje produktów ubezpieczeniowych proponowanych przez XYZ S.A……….. 57
3.2.1.Produkty ubezpieczeniowe gwarantowane przez Skarb Państwa ……….57
3.2.2.Produkty ubezpieczeniowe oferowane w zakresie działalności prowadzonej na rachunek własny………. 63
3.3. Przystosowanie oferty XYZ S. A. względem celów eksporterów w Polsce………. 66


Podsumowanie………. 70
Bibliografia………. 72
Spis tabel ……….74
Spis diagramów………. 75
Spis wykresów………. 76
Spis ilustracji………. 77