Wizerunek wychowawcy klas początkowych w oczach dzieci i rodziców

2 stycznia 2023 0 Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1
Problematyka zawodu nauczyciela w świetle lietratury

1.1. Charakterystyka zawodu nauczyciela………6
1.2. Osobowość nauczyciela………11
1.3. Rola, funkcje i zadania nauczyciela – wychowawcy klas początkowych ………15
1.4. Kompetencje nauczyciela klas początkowych………23
1.5. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej………29
1.5.1 Ocena oraz jej funkcje………32
1.5.2. Ocena opisowa………34
1.5.3. Ocenianie kształtujące………35

Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań własnych

2.1. Przedmiot i cele badań………39
2.2. Problemy badawcze………41
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………43
2.4. Organizacja i przebieg badań własnych………,………45
2.5. Dobór do grupy badawczej………47

Rozdział 3
Analiza wyników badań własnych

3.1. Cechy osobowościowe nauczyciela klas początkowych………50
3.2. Relacje uczniów i rodziców z wychowawcą………56
3.3. Pożądane kompetencje wychowawcy w opinii rodziców………63
3.4. System oceniani, a relacje nauczyciela z uczniami………66

Zakończenie
Wnioski i sugestie pedagogiczne………69
Aneksy………72
Spis tabel ………79
Literatura………80