Wpływ zagospodarowania nieruchomości poprzemysłowych na promocję miasta na przykładzie Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego „Guido” w Zabrzu

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp………5

Rozdział 1.
Rewitalizacja nieruchomości oraz terenów poprzemysłowych

1.1 Definicja podstawowych pojęć……… 8
1.1.1 Tereny poprzemysłowe ………8
1.1.2 Proces rewitalizacji miejskich obszarów zdegradowanych……… 10
1.2 Założenia polityki rewitalizacji w Polsce……… 13
1.2.1 Założenia polityki rewitalizacji dla województwa śląskiego ………14
1.2.2 Doświadczenia w rewitalizacji terenów poprzemysłowych w województwie śląskim ………15
1.3 Źródła i metody finansowania projektów rewitalizacji w Polsce i wybranych krajach europejskich……… 17
1.3.1 Finansowanie projektów rewitalizacji w wybranych krajach europejskich ………17
1.3.2 Sposoby finansowania projektów rewitalizacyjnych w Polsce ………20


Rozdział 2.
Restrukturyzacja przemysłowa i rekonwersja oraz oddziaływanie likwidacji kopalń węgla kamiennego na gospodarkę lokalną i regionalną ………

2.1.1 Pojęcie restrukturyzacji ………26
2.1.2 Pojęcie rekonwersji ………30
2.2 Rodzaje restrukturyzacji……… 31
2.3 Restrukturyzacja górnictwa węgla kamiennego po roku 1989……… 34
2.3.1 Programy restrukturyzacji ………34
2.3.2 Efekty restrukturyzacji ………37
2.4 Charakterystyka oddziaływań likwidacji kopalń węgla kamiennego na gospodarkę w województwie śląskim 37


Rozdział 3.
Promocja miasta, zagadnienia teoretyczne i przykłady

3.1 Przedmiot i uczestnicy promocji miasta ………42
3.1.1 Przedmiot promocji miasta……… 42
3.1.2 Uczestnicy promocji miasta ………48
3.2 Narzędzia marketingu mix miasta……… 48
3.2.1 Promocja miasta jako działanie marketingowe……… 50
3.2.1.1 Instrumenty promocji w marketingu mix……… 52
3.3 Rodzaje badań marketingowych ………55
3.4 Promocja miasta poprzez turystykę industrialną ………58


Rozdział 4.
Zabytkowa kopalnia węgla kamiennego „Guido” w Zabrzu

4.1 Charakterystyka miasta Zabrze……… 62
4.1.1 Historia miasta ………62
4.1.2 Potencjał społeczno-gospodarczy Zabrza 65
4.1.3 Działania rewitalizacyjne i turystyka poprzemysłowa w Zabrzu 68
4.2 Kopalnia Guido charakterystyka obiektu 71
4.2.1 Historia obiektu 71
4.2.2 Funkcja turystyczna kopalni „Guido”……… 73
4.2.3 Funkcja kulturalna kopalni „Guido” ………74
4.2.4 Funkcja rozrywkowa kopalni Gudio……… 75


Rozdział 5.
Analiza wpływu zabytkowej kopalni węgla kamiennego „Guido” na promocję miasta zabrze

5.1 Przedstawienie metodologii badań ………76
5.2 Prezentacja wyników badań……… 77
5.3 Podsumowanie i wnioski z wyniku badań ………102


Zakończenie ………104
Bibliografia ………107
Spis tabel ………110
Spis rysunków……… 111
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety internetowej……… 112