Zachowanie konsumentów podczas zakupów online

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Charakterystyka zakupów internetowych

1.1. Pojęcie i cechy handlu przez Internet
1.2. Formy handlu internetowego
1.3. Sylwetka e-klienta
1.4. Zachowania konsumenckie i ich determinanty
1.5. Korzyści i bariery w handlu internetowym


Rozdział II
Aspekty prawne zakupów internetowych. Ochrona konsumentów

2.1. Charakterystyka umowy sprzedaży zawieranej na odległość (przez Internet)
2.2. Prawa klienta przy sprzedaży przez Internet


Rozdział III
Zakupy przez Internet – satysfakcja klienta a naruszenie praw konsumenckich w świetle badań

3.1. Założenia metodologiczne badań własnych
3.2. Analiza wyników przeprowadzonej ankiety
3.2.1. Częstotliwość i przyczyny dokonywania zakupów przez Internet
3.2.2. Najczęściej kupowane towary przez Internet
3.2.3. Znajomość praw konsumenta a przypadki ich naruszenia
3.2.4. Czynniki wpływające zachęcająco i zniechęcająco do ponownych zakupów przez Internet
3.3. Podsumowanie wyników i wnioski


Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel

Opis zawartości pracy

Praca ma na celu przybliżenie zagadnienia handlu internetowego oraz zachowań konsumentów w sieci – determinantów i skłonności warunkujących, podejmowanie przez nich decyzji o zakupach przez Internet. Pracę napisano w oparciu o dostępną literaturę dotyczącą tytułowej problematyki, obowiązujące akty prawne, oraz źródła internetowe. W badaniach własnych zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, w ramach którego przeprowadzono ankietę wśród osób dokonujących zakupy przez Internet. Praca składa się z trzech rozdziałów.


W rozdziale pierwszym
przedstawiono charakterystykę zakupów internetowych. Omówiono tu pojęcie i cechy handlu przez Internet, oraz jego formy (sklepy internetowe i aukcje). Została tu również przedstawiona sylwetka e-klienta, a także zachowania konsumencie i ich determinanty. W rozdziale tym omówiono również korzyści i bariery w handlu internetowym.


Rozdział drugi
dotyczy aspektów prawnych związanych z dokonywaniem zakupów internetowych. Dokonano tu charakterystyki umowy sprzedaży zawieranej na odległość, czyli przez Internet, a także przedstawiono najistotniejsze prawa klienta, chroniące go przy zakupach internetowych.


Rozdział trzeci
jest częścią badawczą pracy, w której zaprezentowano analizę i interpretację wyników badań własnych. Przedstawiono tu także założenia metodologiczne badań własnych. W rozdziale tym sformułowano również istotne wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.