Przejawy i poziom zachowan agresywnych wśród uczniów klasy I gimnazjum w XYZ

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Agresja i przemoc w świetle literatury

1.1. Agresja, zachowanie agresywne, przemoc –
definicje
1.2. Teorie zachowan agresywnych.
1.2.1.Teoria Z. Freuda.
1.2.2. Teoria K. Lorenza.
1.2.3. Teoria frustracja – agresja.
1.2.4. Teoria L. Berkowitza.
1.2.5. Teoria społecznego uczenia się zachowan
agresywnych.
1.2.6. Teoria E. Fromma.
1.3. Przejawy i formy agresji.
1.4. Przyczyny i uwarunkowania zachowan agresywnych u
młodzieży szkolnej.
1.4.1.1. Bezkarnosc sprawców przemocy i przestepstw.
1.4.1.2. Wpływ okresu dojrzewania na wystepowanie
zachowan agresywnych.
1.4.2.1. Obserwacja przemocy w życiu spoleczno –
politycznym.
1.4.2.2. Obserwacja przemocy w życiu ekonomicznym.
1.4.2.3. Obserwacja przemocy w najblizszym otoczeniu.
Osobiste doswiadczenie przemocy.
1.4.2.4. Ciagle pojawiajace się w srodkach
masowego przekazu informacje o przemocy.
1.4.2.5. Spostrzeganie rozchwiania ladu społecznego.
1.4.2.6. Mlodziez pozostawiona sama sobie – poczucie
alienacji.
1.4.2.7. Brak mieszkan, niepokój o prace, niskie
zarobki, ubóstwo, bezrobocie.
1.4.2.8. Niewlasciwe postawy rodzicielskie.
1.4.2.9. Alkoholizm rodziców, badz jednego z nich,
patologia w rodzinie, rodzina niepelna, rozbita.
1.4.2.10. Wzrost emocjonalnej agresji w stosunkach miedzyludzkich.
1.4.2.11. Negatywne autorytety, grupy rówiesnicze o
charakterze destruktywnym.
1.4.3. Przyczyny agresji w szkole.


Rozdział 2
"Metodologia badan"

2.1. Problematyka badawcza.
Cel i hipotezy badawcze.
2.2. Metody i techniki badan.
2.3. Charakterystyka wlasnego narzedzia badawczego.
2.4. Organizacja i przebieg badan.
Populacja badawcza.
2.5. Opracowanie statystyczne wyników badan.


Rozdział 3
"Analiza i interpretacja otrzymanych wyników
badan"

3.1. Okreslanie nasilenia syndromu ogólnego agresji
u osób badanych. (poziom agresywnosci – wynik ogólny
WO)
3.1.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.1.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich, przecietnych
i niskich ogólnego syndromu agresji WO w grupie
badawczej chlopców i dziewcząt.
3.1.3. Sredni poziom nasilenia syndromu agresji (WO)
w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2. Charakterystyka syndromu agresji. Okreslenie
nasilenia poszczególnych kategorii zachowan
agresywnych.
3.2.1. Kontrola zachowan agresywnych. (Skala K)
3.2.1.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.2.1.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich kontroli zachowan agresywnych
K w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.1.3. Sredni poziom kontroli zachowan agresywnych
(K) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.2. Sklonnosc do dzialan odwetowych. (Skala 0)
3.2.2.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.2.2.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich sklonnosci do dzialan
odwetowych O w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.2.3. Sredni poziom nasilenia sklonnosci do dzialan
odwetowych (o) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.3. Poziom nasilenia samoagresji. (Skala S)
3.2.3.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.2.3.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich samoagresji (S) w grupie
badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.3.3. Sredni poziom nasilenia samoagresji (S) w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.4. Poziom nasilenia agresji ukrytej. (Skala U)
3.2.4.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.2.4.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich agresji ukrytej (U) w grupie
badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.4.3. Sredni poziom nasilenia agresji ukrytej (U)
w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.5. Poziom nasilenia agresji skierowanej na zewnatrz.
(Skala Z)
3.2.5.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.2.5.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich agresji skierowanej na zewnatrz
(Z) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.5.3. Sredni poziom nasilenia agresji skierowanej
na zewnatrz (Z) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.2.6. Okreslenie dominujacego kierunku agresji w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3. Charakterystyka preferowanych reakcji agresywnych
w grupie badawczej uczennic i uczniów pierwszych klas
gimnazjum.
3.3.1. Samoagresja emocjonalna. (Skala I)
3.3.1.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.1.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich samoagresji emocjonalnej w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.1.3. Sredni poziom nasilenia samoagresji
emocjonalnej (I) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.2. Samoagresja fizyczna. (Skala II)
3.3.2.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.2.2. Rozklad wyników wysokich, przecietnych i
niskich samoagresji fizycznej (II), w grupie badawczej
dziewcząt i chlopców.
3.3.2.3. Sredni poziom nasilenia samoagresji
fizycznej (II) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.3. Wrogosc wobec otoczenia. (Skala III)
3.3.3.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.3.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich wrogosci wobec otoczenia w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.3.3. Sredni poziom nasilenia wrogosci wobec
otoczenia (III) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.4. Nieuswiadomione sklonnosci agresywne (Skala
IV)
3.3.4.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.4.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich nieuswiadomionych sklonnosci
agresywnych w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.4.3. Sredni poziom nasilenia nieuswiadomionych
sklonnosci agresywnych (IV) w grupie badawczej
dziewcząt i chlopców.
3.3.5. Agresja przemieszczona. (Skala V)
3.3.5.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.5.2. Rozklad wyników wysokich, przecietnych i
niskich agresji przemieszczonej w grupie badawczej
dziewcząt i chlopców.
3.3.5.3. Sredni poziom nasilenia agresji
przemieszczonej (V) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.6. Agresja posrednia. (Skala VI)
3.3.6.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.6.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich agresji pośredniej (VI) w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.6.3. Sredni poziom nasilenia agresji pośredniej
(VI) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.7. Agresja slowna. (Skala VII)
3.3.7.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.7.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich agresji slownej w grupie
badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.7.3. Sredni poziom nasilenia agresji slownej
(VII) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.3.8. Agresja fizyczna. (Skala VIII)
3.3.8.1. Analiza jakosciowa otrzymanych wyników badan.
3.3.8.2. Rozklad liczebnosci wyników wysokich,
przecietnych i niskich agresji fizycznej (VIII), w
grupie badawczej dziewcząt i chlopców
3.3.8.3. Sredni poziom nasilenia agresji fizycznej
(VIII) w grupie badawczej dziewcząt i chlopców.
3.4. Wnioski.


Bibliografia