Strategia i taktyka wdrazania innowacji w przedsiębiorstwach sektora MSP na przykładzie branzy metalowej

25 października 2015 0 Przez administrator



Rozdział 1.
Wprowadzenie

1.1 Wstęp i uzasadnienie podjecia tematu ……….2
1.2 Cel i zakres pracy ……….4


Rozdział 2.
Pojęcie i klasyfikacja innowacji. Przeglad literatury przedmiotu

2.1 Istota i pojecie innowacji……….6
2.2 Innowacje a konkurencyjnosc przedsiebiorstw sektora MSP……….13
2.3 Poziom innowacyjnosci przedsiebiorstw sektora MSP w Polsce. Analiza wskaznikowa……….15
2.4 Instrumenty wspierajace innowacyjnosc przedsiebiorstw MSP……….25


Rozdział 3.
Wdrazanie innowacji technicznych. Próba identyfikacji czynników ksztaltujacych innowacyjnosc przedsiebiorstw sektora MSP

3.1 Podstawy implementacji innowacji technicznych. Struktura procesu wdrazania……….38
3.2 Czynniki wdrazania innowacji technicznych w warunkach przedsiebiorstw sektora MS……….40
3.3 Próba opisu zjawiska kształtowania strategii innowacyjnej na przykładzie przedsiebiorstw sektora MSP……….50
3.4 Strategia innowacji a proces wdrazania innowacji technicznych……….57


Rozdział 4.
Projekt strategii wdrazania innowacji technicznych w warunkach przykladowego przedsiębiorstwa przemyslowego sektora MSP

4.1 Ogólna charakterystyka badanego przedsiębiorstwa……….64
4.1.1 Informacje podstawowe……….64
4.1.2 Otoczenie technologiczne……….74
4.2 Analiza propozycji rozwiazan w zakresię możliwości wdrazania innowacji technicznych. Wybór rozwiazania ……….86
4.3 Projekt strategii wdrazania innowacji technicznej……….90
4.3.1 Podstawy opracowania strategii innowacyjnej w warunkach badanego przedsiębiorstwa ……….90
4.3.2 Proces wdrozenia innowacji technicznej. Opis i identyfikacja czynników realizacji fazy przedwdrozeniowej, wdrozeniowej i powdrozeniowej……….104
4.4. Propozycja rozwiniecia systemu kształtowania strategii innowacyjnych w warunkach przykladowego przedsiębiorstwa przemyslowego sektora MSP……….122


Podsumowanie……….129
Literatura……….126
Spis tabel……….128
Spis rysunków……….129
Aneks……….130