Wstęp………5
Rozdział I
Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka pięcioletniego w świetle literatury przedmiotu.
1.1 definicje i klasyfikacja zespołu deficytu uwagi i nadruchliwości………7
1.2. Przyczyny i objawy nadpobudliwości psychoruchowej………12
1.3. Diagnozowanie zaburzeń hiperkinetycznych………21
1.4. Powikłania ADHD………26
Rozdział II
Relacje dziecka z zespołem hiperkinetycznym z najbliższym środowiskiem.
2.1. Emocje i potrzeby dziecka z zespołem deficytu uwagi i nadruchliwości………29
2.2. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową w rodzinie………32
2.3. Nauczyciele wobec dziecka z ADHD………37
2.4. Relacje dziecka nadpobudliwego psychoruchowo z rówieśnikami………42
Rozdział III
Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej w świetle badań własnych.
3.1. Założenia metodologiczne badań własnych………47
3.2. Metody, techniki i narzędzia badań………53
3.3. Organizacja i przebieg badań……… ………60
3.4. Interpretacja i wnioski z badań………61
3.5. Formy leczenia i terapii………67
Zakończenie……… 73
Bibliografia………75