Wstęp.
Rozdział I
Podstawy teoretyczne i pojęcia dotyczące stosowania kar fizycznych wobec dzieci.
1.1.Pojęcie kary jako systemu wzmocnień.
1.2.Funkcje i znaczenie kar.
1.3.Kara jako metoda wychowawcza.
1.4.Przyczyny i częstotliwość stosowania kar.
Rozdział II
Dzieciństwo dziecka karanego.
2.1.Kara jako aspekt wychowawczy w systemie rodzinnym.
2.2.Kara jako forma przemocy w rodzinie.
2.3.Skutki stosowania kar wobec dzieci w rodzinie.
Rozdział III
Działania pomocowe nauczyciela wobec dziecka krzywdzonego w rodzinie.
3.1.Umiejętność rozpoznawania sytuacji dziecka krzywdzonego w rodzinie.
3.2.Działania profilaktyczne.
Rozdział IV
Metodologia badań własnych.
4.1.Cel badań.
4.2.Problemy i hipotezy badawcze.
4.3.Zmienne i wskaźniki.
4.4.Omówienie metod i technik badań zastosowanych w pracy.
4.5.Charakterystyka badanego środowiska.
Rozdział V
Analiza materiału badawczego – Opinie rodziców dotyczące stosowania kar wobec dzieci.
5.1.Sytuacja Społeczno – ekonomiczna rodziców biorących udział w sondażu.
5.2. Potrzeby dzieci zaspakajane w rodzinie (opinie rodziców dotyczące ich dzieciństwa)
5.3.Kara jako środek wychowawczy (opinie rodziców).
5.4.Podsumowanie i wnioski.
Zakończenie.
Spis tabel.
Spis wykresów.
Bibliografia.
Aneks.