Rola współpracy rodziców i nauczycieli w osiągnięciach edukacyjnych dzieci na etapie wczesnoszkolnym

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp………3

Rozdział I
Rola współpracy rodziców i nauczycieli w procesie wychowawczym

1.1. Środowisko wychowawcze……… 5
1.2. Rodzina i szkoła jako główne środowiska wychowawcze……… 6
1.2.1. Środowisko rodzinne ………6
1.2.2. Środowisko szkolne……… 8
1.3. Współpraca rodziców i nauczycieli ………10
1.3.1. Inicjatywa współpracy ………12
1.3.2. Cele współpracy rodziców i nauczycieli ………12
1.3.3. Skuteczność współdziałania………14
1.3.4. Formy współpracy ………16
1.3.5. Bariery w relacjach nauczyciele – rodzice ………20


Rozdział II
Osiągnięcia edukacyjne dzieci na etapie wczesnoszkolnym

2.1. Zadania rozwojowe a cele wczesnej edukacji ………24
2.1.1. Edukacja wspierająca rozwój dziecka ………24
2.1.2. Zadania rozwojowe wieku wczesnoszkolnego a cele kształcenia ………24
2.1.3. Metoda projektów w nauczaniu zintegrowanym……… 26
2.2. Edukacja w środowisku naturalnym i w środowisku instytucjonalnym ………28
2.3. Partnerstwo edukacyjne ………31
2.4. Osiągnięcia szkolne uczniów……… 35


Rozdział III
Metodologia badań własnych

3.1. Cel i przedmiot badań……… 37
3.2. Problematyka badań ………40
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………42
3.4. Organizacja i przebieg badań……… 46


Rozdział IV
Rola współpracy rodziców i nauczycieli w osiągnięciach edukacyjnych dzieci na etapie wczesnoszkolnym w świetle badań własnych

4.1.Charakterystyka grupy badawczej……… 47
4.2. Formy współpracy ………49
4.3. Zaangażowanie rodziców w życie szkoły ………51
4.4. Komunikacja rodziców i nauczycieli……… 53
4.5. Korzyści płynące z współpracy rodziców i nauczycieli……… 56


Zakończenie……… 58
Bibliografia……… 59
Spis tabel……… 64
Spis wykresów ………64
Załącznik nr 1……… 65
Załącznik nr 2 ………66