Szanse edukacyjne uczniów rodzin pozostających bez pracy.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I.
Bezrobocie jako problem społeczny.

1. Pojęcie i istota bezrobocia………7
2. Rodzaje bezrobocia………9
3. Przyczyny bezrobocia………12
4. Poziom i struktura bezrobocia………15
4.1. Bezrobocie w Polsce………15
4.2. Bezrobocie w województwie świętokrzyskim………20
4.3. Bezrobocie w gminie Stąporków………22
5. Społeczne i psychologiczne konsekwencje bezrobocia………24


Rozdział II.
Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży

1. Rola i zadania szkoły………35
2. Nierówność szans edukacyjnych………43
3. Gimnazjum jako element systemu oświaty………49
4. Zjawiska niepożądane występujące wśród młodzieży gimnazjalnej – agresja, przemoc i narkomania………52


Rozdział III.
Metodologia badań własnych.

1. Przedmiot i cel badań………60
2. Problemy i hipotezy badawcze………61
3. Zmienne i wskaźniki………65
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………68
5. Charakterystyka terenu badań………72
6. Charakterystyka badanej grupy………74


Rozdział IV.
Analiza wyników badań.

1. Wpływ warunków materialno-bytowych na szanse edukacyjne uczniów………76
2. Cechy społeczno-demograficzne badanych rodzin pozostających bez pracy………80
3. Atmosfera panująca w rodzinach dotkniętych bezrobociem w świetle przeprowadzonych badań………84
4. Rozwój kariery edukacyjnej dzieci rodzin dotkniętych bezrobociem………88
5.Wsparcie uczniów z rodzin pozostających bez pracy przez szkołę………93
6. Szanse podjęcia dalszej nauki przez uczniów z rodzin bezrobotnych………97


Weryfikacja hipotez………107
Podsumowanie i wnioski………109
Bibliografia………111
Spis tabel………114
Spis wykresów………116