Wpływ sekt na młodzież szkół średnich.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..5

Rozdział I.
Sekta widziana przez pryzmat nauk humanistycznych i teologicznych…………7

1.1. Pojęcie sekty
1.2. Cechy charakterystyczne sekty.
1.3. Przyczyny powstawania sekt.
1.4. Cechy odróżniające sektę od innych grup społecznych.
1.5. Typologia sekt.
1.6. Metody werbunku do sekt.
1.6.1. Metoda wypływu emocjonalnego.
1.6.2. Metoda kamuflażu.
1.6.3. Metoda autorytetu.
1.7. Wywieranie wpływu na członka sekty.
1.7.1. Kontrola zachowań
1.7.2. Kontrola myśli
1.7.3. Kontrola uczuć
1.7.4. Kontrola informacji
1.8. Syndrom sekty.
1.9. Stanowisko Kościoła wobec sekt.

Rozdział II.
Wiedza i podatność badanych uczniów na działalność sekt…………53

2.1. Problematyka badawcza.
2.2. Metody i techniki badań.
2.3. Wiedza badanych uczniów na temat sekt.
2.3.1. Określenie pojęcia 'sekta’ przez badanych uczniów.
2.3.2. Wiedza badanych uczniów szkół średnich na temat występowania w Polsce sekt.
2.3.3. Umiejętność rozpoznania członków sekty przez ankietowanych.
2.3.4. Opinie uczniów dotyczące działalności werbunkowej sekt.
2.4. Podatność badanych uczniów na zagrożenia ze strony sekt.
2.4.1. Hierarchia osób z najbliższego otoczenia badanych i atmosfera panująca w rodzinie jako 'tarcza ochronna’ przed wpływem sekt.
2.4.2. Wartości poszukiwane w życiu przez badanych uczniów szkół średnich
2.4.3. Plany na przyszłość odpowiedzią na wizję świata oferowaną przez sekty.

Rozdział III.
Profilaktyka i terapia…………93

3.1. Rola rodziny w profilaktyce.
3.2. Rola szkoły i grupy rówieśniczej.
3.2.1. Sekty jako wyzwanie duszpasterskie a katechizacja w szkole.
3.2.2. Rola Kościoła – młodzieżowe wspólnoty religijne.
3.3. Poradnictwo i terapia.
3.4. Rząd i organizacje pozarządowe. DEMOSKOP i OBOP
3.5. Centra informacji.

Zakończenie………..126
Bibliografia

Uwaga: Do pracy nie jest dołączony kwestionariusz ankiety.