Znaczenie rodziny i nauczycieli w adaptacji dziecka 3 – letniego do przedszkola

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..3

Rozdział I
Problematyka tematu w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej.

1.1 Wyjaśnienie pojęcia adaptacja………… 5
1.2 Czynniki ułatwiające i utrudniające adaptację dziecka do przedszkola………… 8
1.3 Istotne aspekty rozwoju trzylatka ………..13
1.3.1 Rozwój fizyczny i motoryczny ………..13
1.3.2 Rozwój emocjonalny i społeczny ………..16


Rozdział II
Środowisko przedszkolne i rodzina w procesie adaptacyjnym

2.1 Znaczenie środowiska rodzinnego w adaptacji dziecka do przedszkola ………..20
2.2 Rola przedszkola w przystosowaniu się dziecka do funkcjonowania w nowym środowisku ………..26
2.3 Znaczenie adaptacji dla dalszego rozwoju dziecka ………..30


Rozdział III
Program wstępnej adaptacji dziecka do przedszkola.

Zakończenie……….. 56
Bibliografia……….. 58