Znaczenie rodziny i nauczycieli w adaptacji dziecka 3 – letniego do przedszkola
1 marca 2019
Wstęp………..3
Rozdział I
Problematyka tematu w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej.
1.1 Wyjaśnienie pojęcia adaptacja………… 5
1.2 Czynniki ułatwiające i utrudniające adaptację dziecka do przedszkola………… 8
1.3 Istotne aspekty rozwoju trzylatka ………..13
1.3.1 Rozwój fizyczny i motoryczny ………..13
1.3.2 Rozwój emocjonalny i społeczny ………..16
Rozdział II
Środowisko przedszkolne i rodzina w procesie adaptacyjnym
2.1 Znaczenie środowiska rodzinnego w adaptacji dziecka do przedszkola ………..20
2.2 Rola przedszkola w przystosowaniu się dziecka do funkcjonowania w nowym środowisku ………..26
2.3 Znaczenie adaptacji dla dalszego rozwoju dziecka ………..30
Rozdział III
Program wstępnej adaptacji dziecka do przedszkola.
Zakończenie……….. 56
Bibliografia……….. 58
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|