Analiza cyklu koniunkturalnego według szkoły austriackiej w teorii i praktyce

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1
Zarys teorii cykli koniunkturalnych

1.1. Typy zmian aktywności gospodarczej……… 6
1.2. Klasyczny cykl koniunkturalny ……… 8
1.3. Cechy morfologiczne klasycznego cyklu koniunkturalnego ……… 12
1.4. Charakterystyka współczesnego cyklu koniunkturalnego ……… 14
1.5. Porównanie cech morfologicznych klasycznego i współczesnego cyklu ……….15
1.6. Teorie szkół ekonomicznych dotyczące cykli koniunkturalnych ……… 17


Rozdział 2
Historia szkoły austriackiej i jej wkład w rozwój ekonomii

2.1. Korzenie szkoły austriackiej ……… 21
2.2. Powstanie szkoły – czasy carla mengera ………22
2.3. Druga generacja ekonomistów austriackich – eugen von boehm – bawerk i Friedrich von wieser ……… 25
2.4. Rozkwit myśli szkoły austriackiej – okres ludwiga von misesa i friedrich a. Von hayeka ……… 28
2.5. Czwarta generacja ekonomistów „austriackich” i obecna sytuacja szkoły austriackiej……… 32


Rozdział 3
Cykl koniunkturalny w ujęciu szkoły austriackiej

3.1. Przyczyny i sposoby wywoływania przez państwo inflacji……… 37
3.2. Przebieg cykli koniunkturalnych w ujęciu szkoły austriackiej ……… 43
3.3. Propozycje zmian w polityce monetarnej ……… 51


Rozdział 4
Analiza wybranego cyklu koniunkturalnego w polsce w kontekście polityki monetarnej w okresie transformacji ustrojowej

4.1. Prezentacja i ocena polityki monetarnej w polsce w latach 1989-2006 ……… 57
4.2. Analiza wybranego cyklu koniunkturalnego w polsce ………66


Zakończenie ………70
Spis rysunków ……… 72
Spis tabel ……… 72
Bibliografia ………73