Internalizacja norm poprawnego zachowania się oraz dbania o czystość otoczenia w opinii uczniów szkoły podstawowej

22 października 2021 0 Przez administrator


Wstęp………… 3

Rozdział I
Normy w literaturze psychologiczno-pedagogicznej

1.1. Pojęcie normy………… 4
1.2. Klasyfikacja norm………… 7
1.3. Funkcja norm………… 10
1.4. Charakterystyka norm szkolnych………… 12
1.4.1. Charakterystyka normy poprawnego zachowania się. 14
1.4.2. Charakterystyka normy dbania o czystość otoczenia………… 15
1.5. Rola norm szkolnych w wychowaniu………… 17

Rozdział II
Podstawy metodologiczne badań

2.1. Przedmiot i cel badań………… 20
2.2. Problem główny i szczegółowy………… 21
2.3. Zmienne i wskaźniki………… 23
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 27
2.5. Charakterystyka terenu badawczego………… 29

Rozdział III
Internalizacja norm szkolnych w opinii uczniów szkoły podstawowej w świetle badań własnych

3.1. Poziom internalizacji normy poprawnego zachowania się………… 32
3.2. Internalizacja normy poprawnego zachowania się w rozróżnieniu na płeć
3.3. Poziom internalizacji normy dbania o czystość otoczenia………… 47
3.4. Internalizacja normy dbania o czystość otoczenia w rozróżnieniu na płeć………… 56

Zakończenie ………… 61
Bibliografia ………… 63
Aneks ………… 65