Dyrektor jako menadżer we współczesnej szkole.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….4

Rozdział I.
Dyrektor szkoły menadżerem i liderem

1.1 Dyrektor we współczesnej szkole……….7
1.2 Dyrektor jako menadżer……….8
1.2.1 Planowanie czynności……….10
1.2.2 Organizowanie działań ……….10
1.2.3 Kierowanie personelem ……….10
1.2.4 Zatrudnianie pracowników……….10
1.2.5 Sztuka motywacji pracowników……….11
1.3 Dyrektor szkoły – menadżer czy wybitny pedagog?……….13
1.4 Dyrektor liderem grona pedagogicznego……….14
1.4.1 Charyzmatyczny przywódca……….16
1.4.2 Kultura osobista i pedagogiczna……….17
1.4.3 Dobór i doskonalenie kadry pedagogicznej……….18
1.4.4 Style kierowania grupą ……….19
1.4.5 Realizacja potrzeb……….22
Podsumowanie……….23

Rozdział II.
Rola dyrektora we współczesnej szkole

2.1 Rola dyrektora szkoły w procesie implementacji strategii rozwoju szkoły……….25
2.2 Nowa rola dyrektora szkoły – awans zawodowy nauczycieli……….28
2.3 Dyrektor inicjatorem i animatorem zmian szkoły ……….29
2.3.1 Pozycja i rola dyrektora w szkole – dwie strony medalu……….29
2.3.2 Animator zmian……….29
2.3.3 Dobry strateg……….30
2.3.4 Twórczy reformator……….31
2.4 Dyrektor, a relacje interpersonalne w szkole. rola rozwiązywania konfliktów……….33
2.4.1 Sposoby rozwiązywania konfliktów……….33
2.5 Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły……….35
2.6 Organizacja procesu wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły……….37
2.6.1 Organizacja skutecznego i efektywnego nadzoru pedagogicznego, uwzględniającego mierzenie jakości pracy szkoły……….38
2.6.2 Procedury mierzenia jakości……….39
2.7 Diagnoza pracy szkoły……….40
2.7.1 Kierunki diagnozy 41
2.8 Odpowiedzialność dyrektora szkoły za organizację procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego……….41

Zakończenie……….43
Bibliografia………. 45
Załączniki ……….46