Poglądy pedagogiczne Celestyna Freineta we współczesnej edukacji
2 marca 2019
Wstęp………..5
Rozdział I
Koncepcje pedagogiczne Celestyna Freineta.
1.1. Informacje biograficzne………..6
1.2. Najważniejsze koncepcje pedagogiczne Freineta………..11
1.3. Techniki pracy w szkole………..13
1.4. Pracownia i jej wyposażenie………..15
Rozdział II
Ruch Freinetowski
2.1. Adaptacja technik Freineta w szkołach………..17
2.2. Próby otwockie………..19
2.3. Zainteresowanie pedagogiką freinetowską w szkołach polskich………..21
2.4. Techniki freinetowskie wykorzystywane w polskich szkołach i ich opis………..24
2.4.1. Swobodny tekst………..24
2.4.2. Gazetki szkolne………..27
2.4.3. Korespondencja międzyszkolna………..29
2.4.4. Ćwiczenia samokontrolne- fiszki autokorekcyjne………..29
2.4.5. Fiszki problemowe- karty pracy………..31
2.4.6. Dokumentacja źródłowa- klasowa biblioteczka pracy………..32
2.4.7. Gazetka wychowawcza………..35
2.4.8. Książka życia klasy………..35
2.5. Przykładowe zajęcia w klasach freinetowskich ………..36
Rozdział III
Metodologia badań własnych
3.1. Cel i przedmiot badań………..39
3.2. Problemy badawcze………..41
3.3. Metody i narzędzia badań………..43
3.4. Organizacja i przebieg badań……….. 46
Rozdział IV
Prezentacja i analiza wyników badań
4.1. Charakterystyka badanej populacji nauczycieli ………..48
4.2. Analiza i interpretacja wyników badań………..51
4.3. Wnioski z badań………..72
Streszczenie………..76
Bibliografia………..77
Spis tabel i wykresów………..79
Załączniki………..80
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|