Poglądy pedagogiczne Celestyna Freineta we współczesnej edukacji

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..5

Rozdział I
Koncepcje pedagogiczne Celestyna Freineta.

1.1. Informacje biograficzne………..6
1.2. Najważniejsze koncepcje pedagogiczne Freineta………..11
1.3. Techniki pracy w szkole………..13
1.4. Pracownia i jej wyposażenie………..15


Rozdział II
Ruch Freinetowski

2.1. Adaptacja technik Freineta w szkołach………..17
2.2. Próby otwockie………..19
2.3. Zainteresowanie pedagogiką freinetowską w szkołach polskich………..21
2.4. Techniki freinetowskie wykorzystywane w polskich szkołach i ich opis………..24
2.4.1. Swobodny tekst………..24
2.4.2. Gazetki szkolne………..27
2.4.3. Korespondencja międzyszkolna………..29
2.4.4. Ćwiczenia samokontrolne- fiszki autokorekcyjne………..29
2.4.5. Fiszki problemowe- karty pracy………..31
2.4.6. Dokumentacja źródłowa- klasowa biblioteczka pracy………..32
2.4.7. Gazetka wychowawcza………..35
2.4.8. Książka życia klasy………..35
2.5. Przykładowe zajęcia w klasach freinetowskich ………..36


Rozdział III
Metodologia badań własnych

3.1. Cel i przedmiot badań………..39
3.2. Problemy badawcze………..41
3.3. Metody i narzędzia badań………..43
3.4. Organizacja i przebieg badań……….. 46


Rozdział IV
Prezentacja i analiza wyników badań

4.1. Charakterystyka badanej populacji nauczycieli ………..48
4.2. Analiza i interpretacja wyników badań………..51
4.3. Wnioski z badań………..72


Streszczenie………..76
Bibliografia………..77
Spis tabel i wykresów………..79
Załączniki………..80