Słownik dziecka ze zdiagnozowanym mózgowym porażeniem dziecięcym i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym. Studium przypadku.

2 stycznia 2023 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Mózgowe porażenie dziecięce – ujęcie teoretyczne

1.1. Etiologia i klasyfikacja porażenia dziecięcego.
1.2. Rozwój dziecka ze zdiagnozowanym mózgowym porażeniem dziecięcym.
1.3. Rozwój mowy.

Rozdział 2
Rozwój słownictwa u dzieci

2.1. Wybrane teorie rozwoju językowego dziecka.
2.2. Kształtowanie pojęć u dziecka w wieku przedszkolnym.
2.3. Rozumienie pojęć i budowanie wypowiedzi dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.

Rozdział 3
Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań.
3.2. Problemy badawcze.
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze.
3.4. Opis badanego dziecka.

Rozdział 4
Słownik dziecka ze zdiagnozowanym mózgowym porażeniem dziecięcym i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym – wyniki badań własnych

4.1. Zasób słownictwa czynnego dziecka z mpdz i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym.
4.2. Produkcja słów, odmiana prostych wyrazów oraz rozumienie zdań prostych.
4.3. Stosowanie określonych pojęć zgodnie z ich znaczeniem przez badanego chłopca.

Podsumowanie
Bibliografia