Społeczno-wychowawcza rola szkolnej drużyny sportowej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………4

Rozdział 1
Społeczno -wychowawcze aspekty funkcjonowania drużyny sportowej jako grupy społecznej.

1.1. Definicja i rodzaje grupy społecznej ………7
1.2. Grupa społeczna jako czynnik socjalizacji i wychowania ……… 12
1.3. Kierowanie grupą ………17
1.4. Społeczne i wychowawcze wartości sportu ……… 22


Rozdział 2
Pedeutologiczne uwarunkowanie procesu wychowania fizycznego

2.1. Osobowość nauczyciela czynnikiem determinującym proces wychowania i kształcenia fizycznego ………32
2.2.Nauczyciel wychowania fizycznego w świetle podstawowych kompetencji pedagogicznych ………34
2.3. Sylwetka nauczyciela wychowania fizycznego w badaniach teoretycznych i empirycznych ………40


Rozdział 3
Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań………48
3.2. Problemy badawcze i hipotezy………50
3.3. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach ………54
3.4. Teren badań i ich organizacja………58


Rozdział 4
Społeczno wychowawcza rola szkolnej drużyny sportowej w świetle badań własnych

4.1. Charakterystyka badanej populacji………60
4.2. Zainteresowania respondentów i hierarchia ich wartości ………62
4.3. Przynależność do zespołu sportowego i stosunek do niego ………67
4.4. Wychowawczy charakter dyscypliny w zespole oraz systemu nagród i kar ………78
4.5. Trener i postrzeganie jego postaci przez podopiecznych ………83


Uogólnienia i wnioski ………88
Bibliografia ………92
Spis wykresów ………95
Załączniki ………96