Wstęp……….4
Rozdział I
Sukces i warunki osiągnięcia sukcesu……….5
1. Czynniki warunkujące powodzenie ucznia w szkole……….6
2. Wrodzone cechy dziecka o osiągnięcia szkolne……….7
2.1.Inteligencja……….7
2.2.Stan zdrowia……….8
2.3.Motywacja……….9
2.4.Temperament……….10
3. Czynniki społeczno-ekonomiczne a osiągnięcia szkolne……….11
3.1. Sytuacja materialna……….11
3.2. Warunki kulturalne……….12
3.3. Organizacja pracy w domu ucznia……….13
3.4. Atmosfera w rodzinie……….13
3.5. Postawy rodzicielskie……….14
3.6.Kolejność urodzeń……….15
3.7. Rodzice jako modele ról społecznych……….16
4. Wyznaczniki osiągnięć związane ze środowiskiem szkolnym……….16
4.1.Treści nauczania……….16
4.2.Nauczyciel……….17
4.3.Metody wychowawcze……….18
4.4.Organizacja nauczania……….18
Rozdział II
Wiedza i jej wartość w edukacji oraz znaczenie konsumpcji
1. Pojęcie wiedzy, jej rola i wpływ na współczesną cywilizację oraz gospodarkę……….20
2. Interesy i wartości jako elementy świadomości społecznej……….21
3. Znaczenie wartości w edukacji……….22
4. Rosnące znaczenie konsumpcji……….24
Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań
1.Przedmiot i cele badań……….25
2. Problem główny i szczegółowy……….25
3. Zmienne……….25
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….25
5. Organizacja i przebieg badań……….26
Rozdział IV
Badania własne.
1. Organizacja i przebieg badań……….27
Zakończenie……….46
Bibliografia……….47
Spis tabel……….49
Aneks……….50