Aktywność muzyczno-ruchowa dziecka na zajęciach w przedszkolu
3 marca 2019
Wstęp……….2
Rozdział 1
Przedszkole środowiskiem wychowania estetycznego
1.1. Sztuka i jej różnorodne formy aktywności……….3
1.2. Istota tańca i jego rodzaje……….5
1.3. Rola tańca i ćwiczeń ruchowych w procesie dydaktyczno –wychowawczym……….9
Rozdział 2
Muzyka i taniec wartością artystyczną i pedagogiczną w przedszkolu
2.1. Wartość artystyczna……….14
2.2. Wartość pedagogiczna……….15
2.3. Muzyka i taniec w przedszkolu……….19
Rozdział 3
Rozwój psychofizyczny dziecka sześcioletniego a potrzeba ruchu
3.1 Dziecko sześcioletnie i specyficzne właściwości rozwojowe……….23
3.2 Aktywność ruchowa dzieci w wieku przedszkolnym……….34
3.3 Wpływ ruchu na zdrowie dziecka……….37
Rozdział 4
Zarys metodologii badań własnych
4.1. Przedmiot, cel badań ……….41
4.2. Problemy badawcze ……….41
4.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 42
4.4. Teren, próba i organizacja badań ……….43
Rozdział 5
Analiza dokumentu zdobytego podczas badań w zakresie stymulowania aktywności muzyczno-ruchowej na zajęciach w przedszkolu
5.1 Współudział w gronie badanych dzieci………. 44
5.2 Taniec i ćwiczenia ruchowe przeprowadzane w czasie zajęć………. 45
5.3 Zainteresowanie dziecka zabawami ruchowymi i ćwiczeniami muzycznymi stwierdzone na podstawie rozmowy kierowanej………. 47
5.4 Stosunek nauczycieli do tańca i ćwiczeń ruchowych – przeprowadzenie ankiety nauczycieli………. 49
Zakończenie ……….53
Bibliografia………. 55
Spis tabel………. 59
Aneksy………. 60
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|