Aktywność twórcza a rozwój osobisty i poczucie własnej wartości młodzieży w środowiskach wiejskich

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp……….5

Rozdział 1
Pedagogika twórczości wstępem do aktywności twórczej młodego człowieka.

1.1. Pedagogika twórczości w świetle literatury……….7
1.1.1. Pojęcia pedagogiki i twórczości……….9
1.1.2. Pojęcia i zadania psychodydaktyki kreatywności oraz pedagogiki twórczości……….11
1.1.3. Istota wychowania do twórczości……….11
1.2. Pojęcie aktywności twórczej oraz charakterystyka ucznia twórczego……….13
1.2.1. Pojęcie aktywności twórczej……….13
1.2.2. Definicje procesu twórczego i postawy twórczej……….15
1.2.3. Charakterystyka ucznia twórczego ……….19
1.3. Pojęcie rozwoju osobistego i samooceny oraz ich znaczenie w rozwoju psychospołecznym młodego człowieka……….23


Rozdział 2
Metodologia badań własnych.

2.1. Przedmiot i cel badań……….28
2.2. Główny i szczegółowe problemy badawcze……….29
2.3. Wskaźniki i zmienne……….31
2.4. Metoda i technika badań oraz narzędzie badawcze……….32
2.5. Charakterystyka terenu badań i zasady doboru próby badawczej……….35


Rozdział 3
Wyniki badań własnych.

3.1. Charakterystyka grupy badawczej……….37
3.2. Płeć i wiek oraz miejsce zamieszkania ankietowanych……….38
3.3. Rodzaj i zakres zajęć wspomagających aktywność twórczą dostępnych i podejmowanych przez badanych……….41
3.4. Preferencje, które przejawia badana młodzież odnośnie zajęć kształtujących postawę twórczą……….45
3.5. Aktywność twórcza badanej młodzieży w czasie zajęć szkolnych i pozalekcyjnych……….49
3.6. Wymiar i zakres indywidualnej pozaszkolnej aktywności twórczej badanych……….55
3.7. Wymiar i zakres indywidualnej pozaszkolnej aktywności twórczej badanych……….64
3.8. Opinia badanych na temat znaczenia własnej aktywności twórczej dla rozwoju osobistego i poczucia własnej wartości……….69


Zakończenie……….78
Spis tabel……….80
Spis wykresów……….82
Bibliografia……….84
Źródła internetowe……….86
Kwestionariusz ankiety……….87