1.1 Modele biznesowe – rola, budowa, czynniki, kluczowe fazy………. 4
1.2 Pojęcie strategii i metody jej określania………. 7
1.3 Budowa strategii w ujęciu procesowym ……….12
1.4 Strategia portfela firmy – synergia grupy przedsiębiorstw wchodzącej w jego skład………. 13
1.5 Model canvas ……….14
Rozdział 2
Charakterystyka spółki Alstom
2.1 Alstom jako korporacja światowa………. 24
2.2 Firma na rynku polskim ……….25
2.3 Zakłady Metalurgiczne w Elblągu………. 27
Rozdział 3
Metody badawcze wykorzystane w określeniu modelu biznesowego
3.1 Analiza makrootoczenia – PEST………. 31
3.2 Pięć czynników pobudzających konkurencję – analiza sektora wedle pięciu sił Portera………. 31
3.3 Kluczowe kompetencje – Analiza KCS………. 34
3.4 Łańcuch wartości ……….35
3.5 Analiza SWOT ……….38
3.6 Ankieta – budowa i metody analizy danych ……….40
Rozdział 4
Analiza strategiczna firmy Alstom
4.1 Analiza makrootoczenia – PEST ……….42
4.2 Diament Portera – analiza sektora odlewnictwa………. 51
4.3 Identyfikacja kluczowych kompetencji – Analiza KCS………. 56
4.4 Analiza danych pozyskanych w drodze ankiety………. 64
4.5 Analiza łańcucha wartości………. 83
4.6 Analiza SWOT………. 89
Rozdział 5
Projekt modelu biznesowego
5.1 Budowa modelu idealnego, opartego na kluczowych kompetencjach………. 96
5.2 Optymalizacja modelu względem strategii korporacji ……….103
5.3 Optymalizacja modelu względem strategii maxi-maxi ……….104