Niepowodzenia szkolne dzieci wychowywanych w rodzinach niepełnych.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział 1.
Charakterystyka rodzin niepełnych.

1. Pojęcie rodziny niepełnej………5
2. Typologia rodzin niepełnych………8
3. Problemy rodziców samotnie wychowujących dzieci………16
4. Oddziaływania rodziny niepełnej na osobowość dziecka………20

Rozdział 2.
Osiągnięcia i niepowodzenia szkolne w świetle literatury.

1. Pojęcie osiągnięć szkolnych………24
2. Pojęcie niepowodzeń szkolnych i ich podział ze względu na przyczyny………26
3. Pomiar osiągnięć szkolnych………36

Rozdział 3.
Metodologia badań własnych.

1. Przedmiot i cel badań………39
2. Problemy badawcze………41
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………42
4. Organizacja i przebieg badań……… 49

Rozdział 4.
Wychowanie w rodzinie niepełnej a sytuacja edukacyjna dziecka – analiza i interpretacja badań własnych.

1. Miejsce w klasie szkolnej dzieci wychowywanych w rodzinach niepełnych………51
2. Osiągnięcia w nauce dzieci wychowywanych w rodzinach niepełnych………62
3. Zachowanie dzieci z rodzin niepełnych………67
4. Inicjatywa szkoły we wspieraniu dzieci z rodzin niepełnych………68

Uogólnienia i wnioski ………71


Bibliografia………73
Spis wykresów i tabel………77
Aneks-kwestionariusz wywiadu………79
Aneks-kwestionariusz ankiety………81
Aneks – plebiscyt życzliwości i niechęci………83