Samoocena i samoakceptacja a zachowania prospołeczne młodzieży

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I ’
Zachowania prospołeczne – indywidualny i społeczny kontekst pomagania innym

1.1 Pojęcie i rodzaje zachowań prospołecznych……….8
1.2 Geneza zachowań prospołecznych w świetle teorii i badań……….12
1.3 Motywacja zachowań prospołecznych dzieci i młodzieży……….19
1.4 Resocjalizacja a zachowania prospołeczne……….25


Rozdział II
Rola środowiska rodzinnego i relacji społecznych w kształtowaniu postaw dzieci i młodzieży

2.1 Funkcje rodziny w kształtowaniu postaw młodzieży……….26
2.2 Agresja wśród młodzieży……….31
2.3 Samoocena i samoakceptacja wśród młodzieży……….33
2.4 Samoakceptacja……….44


Rozdział III
Metodologia badań własnych

3.1 Uzasadnienie wyboru tematu pracy……….48
3.2 Przedmiot i cel badań……….49
3.3 Metody narzędzia badawcze……….52


Rozdział IV
Analiza materiału.
4.1 Czynniki mające wpływ na zachowania prospołeczne badanych……….64

4.2 Zależność postaw prospołecznych od cech osobowych……….67
4.3 Kumulacja wpływu rówieśników i środowiska wychowawczego na zachowania prospołeczne osób badanych……….69
4.4 Niezależne czynniki powodujące zachowania prospołeczne……….71
4.5 Zależność między samooceną badanych a postawami prospołecznymi……….74


Podsumowanie……….76
Wnioski końcowe……….79
Bibliografia……….83
Spis tabel i rysunków……….87
Załączniki……….89