Żywność ekologiczna- marketing oraz potrzeby konsumentów

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział 1
Żywność ekologiczna w teorii

1.1 Pojęcie odżywiania i żywienia………..6
1.2 Rynek żywności ekologicznej w świecie………..8
1.3 Produkcja i spożycie żywności ekologicznej w Polsce………..11
1.4 Charakterystyka żywności ekologicznej………..18
1.5 Żywność genetycznie modyfikowana………..21
1.6 Kształtowanie nawyków zdrowego żywienia………..23
1.7 Geneza i istota ekologicznych metod produkcji rolniczej………..25

Rozdział 2
Marketing w upowszechnianiu zdrowego żywienia ludności

2.1 Instrumenty marketingu w rolnictwie ekologicznym………..27
2.2 Strategia marketingowa w rolnictwie ekologicznym………..28
2.3 Instrumenty marketingu operacyjnego………..29
2.4 Znakowanie w produkcji ekologicznej………..31
2.5 Świadomość ekologiczna Polaków………..35

Rozdział 3
Charakterystyka procesu badawczego

3.1 Cele i problemy badawcze………..36
3.2 Metody, techniki i narzędzia badań………..37
3.3 Dobór próby, teren i przebieg badań………..38

Rozdział 4
Żywność ekologiczna-marketing oraz potrzeby konsumentów w świetle badań własnych

4.1 Metryczka………..44
4.2 Spożycie używek………..46
4.3 Charakterystyka odżywiania się respondentów………..48
4.4 Stan wiedzy respondentów o zdrowym odżywianiu ………..53
4.5 Tryb życia respondentów………..54
4.6 Preferencje konsumentów………..56
4.7 Wnioski………..60

Zakończenie………..62
Aneks………..65
Spis Wykresów………..71
Spis Tabel………..71
Spis Rysunków………..72
Bibliografia………..73

Opis zawartości pracy:

Celem poznawczym pracy jest identyfikacja stanu produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej w Polsce w kontekście zdrowego żywienia oraz roli marketingu w tym zakresie.
Celem empirycznym jest zbadanie potrzeb konsumentów w kształtowaniu nawyków zdrowego żywienia.
Praca składa się z czterech rozdziałów, które prezentują dokonane studia.

W rozdziale pierwszym omówiono aspekty teoretyczne związane z żywnością ekologiczną.

W rozdziale drugim skupiono się na aspektach marketingu w upowszechnianiu zdrowego żywienia wśród ludności.

Trzeci rozdział ukazuje etapy procesu badawczego, przedstawia cele oraz problemy badawcze, zastosowane techniki oraz narzędzia badań a także dobór próby, teren oraz przebieg badań.

Rozdział czwarty przedstawia analizę udzielonych odpowiedzi oraz wnioski dotyczące przeprowadzonej ankiety. Na końcu znajduje się zakończenie, które podsumowuje całą pracę.