Żywność ekologiczna- marketing oraz potrzeby konsumentów


Wstęp………..4

Rozdział 1
Żywność ekologiczna w teorii

1.1 Pojęcie odżywiania i żywienia………..6
1.2 Rynek żywności ekologicznej w świecie………..8
1.3 Produkcja i spożycie żywności ekologicznej w Polsce………..11
1.4 Charakterystyka żywności ekologicznej………..18
1.5 Żywność genetycznie modyfikowana………..21
1.6 Kształtowanie nawyków zdrowego żywienia………..23
1.7 Geneza i istota ekologicznych metod produkcji rolniczej………..25

Rozdział 2
Marketing w upowszechnianiu zdrowego żywienia ludności

2.1 Instrumenty marketingu w rolnictwie ekologicznym………..27
2.2 Strategia marketingowa w rolnictwie ekologicznym………..28
2.3 Instrumenty marketingu operacyjnego………..29
2.4 Znakowanie w produkcji ekologicznej………..31
2.5 Świadomość ekologiczna Polaków………..35

Rozdział 3
Charakterystyka procesu badawczego

3.1 Cele i problemy badawcze………..36
3.2 Metody, techniki i narzędzia badań………..37
3.3 Dobór próby, teren i przebieg badań………..38

Rozdział 4
Żywność ekologiczna-marketing oraz potrzeby konsumentów w świetle badań własnych

4.1 Metryczka………..44
4.2 Spożycie używek………..46
4.3 Charakterystyka odżywiania się respondentów………..48
4.4 Stan wiedzy respondentów o zdrowym odżywianiu ………..53
4.5 Tryb życia respondentów………..54
4.6 Preferencje konsumentów………..56
4.7 Wnioski………..60

Zakończenie………..62
Aneks………..65
Spis Wykresów………..71
Spis Tabel………..71
Spis Rysunków………..72
Bibliografia………..73

Opis zawartości pracy:

Celem poznawczym pracy jest identyfikacja stanu produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej w Polsce w kontekście zdrowego żywienia oraz roli marketingu w tym zakresie.
Celem empirycznym jest zbadanie potrzeb konsumentów w kształtowaniu nawyków zdrowego żywienia.
Praca składa się z czterech rozdziałów, które prezentują dokonane studia.

W rozdziale pierwszym omówiono aspekty teoretyczne związane z żywnością ekologiczną.

W rozdziale drugim skupiono się na aspektach marketingu w upowszechnianiu zdrowego żywienia wśród ludności.

Trzeci rozdział ukazuje etapy procesu badawczego, przedstawia cele oraz problemy badawcze, zastosowane techniki oraz narzędzia badań a także dobór próby, teren oraz przebieg badań.

Rozdział czwarty przedstawia analizę udzielonych odpowiedzi oraz wnioski dotyczące przeprowadzonej ankiety. Na końcu znajduje się zakończenie, które podsumowuje całą pracę.



Aby pobrać, wyślij SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Jednorazowy koszt : 25 zł netto | 30,75 zł brutto