Coaching, mentoring, tutoring jako nowe metody nauczania

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………2

Coaching………4
Mentoring………22
Tutoring………41

Zakończenie………57
Bibliografia………59
Źródła internetowe………61
Wykaz tabel………61

Opis zawartości pracy:

W pierwszym rozdziale pracy autor przedstawia definicję coachingu, podejmuje ten temat w odniesieniu do treningu efektywności, obala mity dotyczące pojęcia samego coachingu oraz zaprezentuje kilka najważniejszych ćwiczeń i zadań coachingowych.

Drugi rozdział został poświęcony mentoringowi, wyjaśnieniu jego definicji, wskazanie na cele
jakie przed sobą stawia, autor opisuje relacji pomiędzy mentorem a jego podopiecznymi.

W trzecim rozdziale autor zwraca się w stronę tutoringu, podkreślam
jego istotne znaczenie w dziedzinach edukacji oraz wskazuję na system nauki, którym się posługuje.
Każdy rozdział prócz definicji danego pojęcia zawiera również informacje o funkcjach jakie pełni dana metoda, o tym
kim jest dobry coach, mentor i tutor oraz zostaną przedstawione narzędzia i techniki przez nich wykorzystywane w pracy z podopiecznym.
Metody treningowe przedstawione w niniejszej pracy wykorzystywane są z powodzeniem w praktyce gospodarczej w celu motywowania pracowników, kierowników, właścicieli podmiotów do jeszcze lepszej pracy nad sobą. Poza tym dostosowanie uczelni wyższych do otoczenia biznesowego może poprawić jakość kształcenia, podnieść poziom wiedzy, co w konsekwencji będzie prowadziła do konkurowania o studenta. Szkolnictwo wyższe w Polsce ma bogate tradycje, lecz coraz wyraźniej uwidaczniają się wady, wskazujące na potrzebę głębokiej reformy. Dotyczy to przede wszystkim tych uczelni niepaństwowych, w których głównym kryterium naboru studentów jest zysk, a nie poziom wiedzy. Dotyczy to też sposobu przekazywania i egzekwowania wiedzy na studiach wyższych. Bardzo często bowiem studenci nie są przygotowani ani do pracy w zawodzie ani do odnalezienia się na rynku pracy.