Funkcjonowanie szkolne jedynaków w wieku wczesnoszkolnym.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp…………4

Rozdział I.
Problematyka jedynactwa świetle literatury…………5

1.1. Pojęcie jedynactwa
1.2. Charakterystyka rodziny z jednym dzieckiem
1.3. Przystosowanie dzieci jedynych do grupy szkolnej

Rozdział II
Charakterystyka wieku wczesnoszkolnego i funkcjonowanie szkolne jedynaków…………15

2.1 Portret dziecka we wczesnym wieku szkolnym
2.1.1 Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w wieku wczesnoszkolnym
2.1.2 Funkcjonowanie szkolne dzieci w wieku wczesnoszkolnym
2.2 Funkcjonowanie szkolne dzieci jedynych
2.2.1 Funkcjonowanie i dostosowanie społeczne jedynaków. Komunikacja społeczna w rodzinie jedynaka a jego społeczne funkcjonowanie.
2.2.2 Wyniki w nauce i szkolne przyjaźnie jedynaków
2.2.3 Trudności w przystosowaniu się jedynaków do szkoły

Rozdział III.
Metodologia badań własnych…………27

3.1. Przedmiot i cele badań
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Zmienne i ich wskaźniki
3.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.5 Organizacja badań i dobór próby
3.6 Metody opracowania wyników badań własnych

Rozdział IV.
Analiza i interpretacja badań własnych…………34

4.1 Charakterystyka terenu badań i populacji badawczej
4.2 Radzenie sobie z obowiązkami szkolnymi i wyniki w nauce jedynaków
4.3 Samopoczucie jedynaków w placówce szkolnej
4.4 Postawy społeczne przejawiane przez jedynaków w placówce szkolnej
4.5 Stosunki rówieśnicze jedynaków

Podsumowanie i wnioski……….55

Bibliografia………56
Wzór testu socjometrycznego………58
Wzór ankiety dla jedynaków………..59
Wzór ankiety dla nauczycieli……..60