Kształtowanie postaw społeczno-moralnych a rozwój dzieci sześcioletnich (na przykładzie Miejskiego Przedszkola nr X w XYZ.)

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie………..5

Rozdział 1.
Rozwój społeczno-moralny oraz kształtowanie postaw dziecka sześcioletniego

1.1. Pojęcie rozwoju społecznego, uspołecznienia i dojrzałości społecznej………..8
1.2. Pojęcie normy i oceny moralnej w rozwoju dziecka sześcioletniego………..11
1.3. Kształtowanie postaw społeczno-moralnych………..16
1.3.1. Pojęcie postawy społeczno-moralnej………..16
1.3.2. Determinanty i motywy zachowań prospołecznych………..21
1.4. Wpływ placówki przedszkolnej na wzrost świadomości społeczno-moralnej dziecka………..24
1.4.1. Pojęcie grupy społecznej………..24
1.4.2. Struktura społeczna grupy przedszkolnej………..25
1.4.3. Kształtowanie systemu wartości w procesie wychowawczo-dydaktycznym przedszkola………..27

Rozdział 2.
Wartości wzorcotwórcze literatury dla dzieci

2.1. Wyznaczniki literatury dla dzieci………..31
2.2. Literatura dziecięca w pracy przedszkola………..40
2.2.1. Sposoby przekazywania literatury dzieciom przedszkolnym……….. 40
2.2.2. Rola ilustracji w przekazywaniu treści utworów literackich………..44
2.2.3. Znaczenie utworów literackich w pracy przedszkola………..46

Rozdział 3.
Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań własnych………..50
3.2. Problem główny i problemy szczegółowe………..52
3.3. Charakterystyka badanej grupy………..53
3.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze………..54

Rozdział 4.
Wyniki badań własnych

4.1. Zwerbalizowana postawa prospołeczna chłopców i dziewczynek sześcioletnich oraz sposoby jej uzasadniania w świetle badań własnych………..63
4.2. Podsumowanie………..80

Zakończenie ………..81
Bibliografia………..82
Spis tabel i wykresów………..87
Aneks………..89