Skuteczność systemów motywacyjnych w percepcji pracowników wybranej firmy

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………. 4

Rozdział I
Motywacja jako istotna funkcja zarządzania

1. Pojęcie i istota motywacji ………. 6
2. Modele motywowania ………. 8
2.1.Model tradycyjny ………. 8
2.2.Model stosunków międzyludzkich ………. 10
2.3.Model zasobów ludzkich ………. 11
3. Teorie motywacji ………. 14
3.1.Teorie treści ………. 15
3.2.Teorie procesu ………. 20
3.3.Teorie wzmocnień ………. 23


Rozdział II
Pobudzanie motywacji

1. System motywacyjny ………. 26
2.1.Środki przymusu ………. 29
2.2.Środki zachęty ………. 30
2.3.Środki perswazji ………. 31
2. Motywowanie przez płace ………. 32
3. Motywowanie pozapłacowe ………. 35


Rozdział III
Badania własne.

1. Cel pracy i problematyka badań ………. 37
2. Charakterystyka badanej firmy ………. 37
3. Zastosowana technika badawcza ………. 39
4. Charakterystyka badanych osób ………. 39
5. Analiza uzyskanych wyników ………. 41
6. Wnioski ………. 52


Zakończenie ………. 53
Bibliografia ………. 55
Spis tabel ………. 57
Spis rysunków ………. 58
Spis wykresów ………. 59
Aneks ………. 60

Opis zawartości pracy:

Celem niniejszej pracy jest poznanie i analiza funkcjonowania systemu
motywacyjnego w jednym ze śląskich przedsiębiorstw oraz jego ocena z punktu widzenia
zatrudnionych w nim pracowników. Aby go zrealizować została skonstruowania ankieta,
którą wypełnili pracownicy przedsiębiorstwa, a uzyskane wyniki pomogły uzyskać
odpowiedzi na przygotowane pytania badawcze.
Praca została przygotowana w oparciu o literaturę z zakresu zarządzania i psychologii.
Składa się ze wstępu, trzech rozdziałów oraz zakończenia.

Pierwszy rozdział jest wprowadzeniem w tematykę motywacji. Na podstawie
literatury została w nim wyjaśniona definicja oraz istota tego procesu. Pokrótce zostały tam również przytoczone najważniejsze rodzaje tego zjawiska. Ponadto został w nim zawarty
przegląd wybranych modeli i teorii motywacji, z podziałem na poszczególne kategorie.

Drugi z rozdziałów także został stworzony w oparciu o literaturę, jednak
w odróżnieniu do rozdziału pierwszego zawiera on informacje na temat motywowania
w bardziej praktycznym ujęciu. Odnosi się on do systemów motywowania, a także środków
oraz narzędzi wykorzystywanych w celu pobudzania pracowników do działania.

Natomiast rozdział trzeci stanowi tzw. część badawczą. Zawarta jest w nim
charakterystyka przedsiębiorstwa, w którym zostały przeprowadzone badania, opis metody
wykorzystanej w celu uzyskania odpowiedzi na zadane pytania badawcze i przede wszystkim
analiza wyników badań oraz wnioski.

Zwieńczeniem pracy jest zakończenie, będące swoistym podsumowaniem
omawianego tematu.