Wycieczka jako jedna z form realizacji treści w edukacji społeczno-przyrodniczej w nauczaniu początkowym.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp…………4

Rozdział I
Wycieczka i jej walory edukacyjne.

1.1. Wycieczka – analiza definicyjna pojęcia…………6
1.2. Typologia wycieczek szkolnych…………9
1.3. Cele i funkcje wycieczek…………13
1.4. Znaczenie wycieczki w procesie dydaktyczno-wychowawczym…………21


Rozdział II
Edukacja społeczno-przyrodnicza w nauczaniu początkowym

2.1. Treści programowe w edukacji społeczno-przyrodniczej…………27
2.2. Metody i formy realizowania edukacji społeczno-przyrodniczej…………30
2.3. Wycieczka w edukacji społeczno-przyrodniczej…………37


Rozdział III
Podstawy metodologiczne badań własnych.

3.1. Cel i przedmiot badań…………46
3.2. Problemy i hipotezy badawcze…………48
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………52
3.4. Teren, przebieg i organizacja badań…………56


Rozdział IV
Wycieczka jako jedna z form realizacji treści w edukacji społeczno-przyrodniczej w nauczaniu początkowym w świetle badań własnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji…………58
4.2. Analiza i interpretacja wyników badań…………62


Podsumowanie.
Wnioski z badań…………86
Bibliografia…………91
Spis tabel i wykresów………… 94
Aneks………… 96